Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKüçüköncü, Yılmaz
dc.date.accessioned2015-03-11T11:54:35Z
dc.date.available2015-03-11T11:54:35Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKüçüköncü, Y. (2013). Bir Çanakkale Marşı. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 15, 35-51.en_US
dc.identifier.issn2148-0877
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/694
dc.description.abstractMüzik, toplum hayatında kültürel bir ürün olarak, tarihin her döneminde ve her zaman çeşitli amaçlarla hem üretilmiş hem de kullanılmıştır. Toplumu oluşturan bireyler öncelikle kendi duygularını yansıtan müzikleri oluştururlar. Toplumun, ortak duygulara sahip diğer fertleri de bu müzikleri, dinleyerek ve seslendirerek kullanıp paylaşırlar. Bu şekilde, her toplumda kültürel yapıyı yansıtan, toplumun harsına uygun üretilen müzikler, toplumsal müzik kültürünün ortak malı haline gelir ve bu kültürel müzik biçimi halk müziği olarak adlandırılır. Toplumları yönetenler, toplumların ortak malı olan müzikten, onları daha rahat yönetebilmek için daima yararlanmışlardır. Aynı şekilde, toplumda yönetilen durumundakilerde yönetenlere, olumsuz ya da olumlu isteklerini belirtmek istediklerinde, her zaman müziği araç olarak kullanmaktadırlar. Bu çalışmada, iki farklı kaynaktan elde edilen “Çanakkale Marşı” adlı eserin kayıtları ile ilgili olarak, kaynak tarama yöntemiyle kuramsal çerçevede karşılaştırmalı nitel bir durum tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Eserin söz yazarı ve bestecisi ile ilgili kesin bir veri elde edilememiştir. Eser şan için piyano eşlikli olarak marş formunda yazılmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmayla öncelikle tarihsel süreçte Çanakkale ile ilgili yapılmış bir müzik eserinin kayıt altına alınması, müziksel bakımdan eserle ilgili gerekli bilgilerin ortaya konulması, eserin besteleniş amacı, bestelendiği dönemdeki müzik ortamı hakkında bilgilerin elde edilmesi amaçlanmaktadır.en_US
dc.description.abstractMen have ever been driven to make music, which is a sociocultural product, for various reasons, primarily to reflect their emotions. Members of a society who share common emotions use and share such music by listening to and singing (chanting) them. In this way, the music made in accordance with the culture of the society which reflects the cultural structure in every society becomes the common property of the music culture. This cultural music form is called folk music. Public administrators have always benefited from music so as to manage people with ease. Similarly, the managed have always used music as a tool to place their negative or positive requests to administrators. This study attempts to comparatively describe the records of “The Çanakkale Anthem” obtained from two different sources through literature review. No exact data about the composer and lyricist of the piece (work) has been obtained. The work has been composed in the form of an anthem with the piano accompaniment for vocalizing. In conclusion, this study primarily aims to record a piece of music about Çanakkale and to reveal necessary information related to the work, the reason why it was composed and the musical environment in the period when it was composed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇanakkale Marşıen_US
dc.subjectKültürel Müziken_US
dc.subjectİbrahim Mehmed Alien_US
dc.subjectİbrahim Ethemen_US
dc.subjectÇanakkale Anthemen_US
dc.subjectCultural Musicen_US
dc.titleBir Çanakkale Marşıen_US
dc.title.alternativeA Çanakkale Anthemen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR29702en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Araştırmaları Türk Yıllığıen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record