Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması ve Okul Deneyimi Web Günlüğü Yansımaları
Künye
Karakoç, S., & Semiz, K. (2023). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması ve Okul Deneyimi Web Günlüğü Yansımaları. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 53-72.Özet
Amaç: Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmen adaylarının web günlüğü (blog) kullanarak aktardıkları öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi yansımalarını incelemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum çalışmasının temel alındığı araştırma; Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 2018-2019 bahar dönemi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi dersi alan 15 öğretmen adayı ve bir danışman öğretim elemanı ile gerçekleştirilmiştir. 12 hafta boyunca öğretmen adaylarından yaşadıklarını ve gözlemlediklerini çevrimiçi bir blog (wordpress) aracılığıyla aktarmaları istenmiştir. Katılımcılardan en çok ve en anlamlı web günlüğü girdileri olan 6 öğretmen adayı ile yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca araştırmacının alan gözlem notları ile doküman analizi (web günlükleri) yapılarak veriler toplanmıştır. NVIVO 12 programı ile tematik içerik analizi ile bulgular raporlanmıştır.
Bulgular: Öğretmenlik Becerileri, İletişim, Staj Okulunun Ortamı, Teknoloji Okuryazarlığı olmak üzere dört ana tema altında bulgular elde edilmiştir. Danışman öğretmenin alan bilgisinin sınırlılığı, danışman öğretim elemanı ile öğretmen adayının iş yükünün fazla olması bu çalışmada öne çıkmıştır. Bununla birlikte web günlüğü gibi dijital bir aracın sürece dahil edilmesi paydaşların iletişimi konusunda iyileştirmeler sunmuştur.
Sonuç: Danışman öğretim elemanı ve öğretmen adayları arasındaki iletişim konusunda web günlüğünün önemli katkısı olduğu ve öğretmen adaylarının gerçek tecrübelerinin gözlemlenmesi açısından web günlüğü kullanımının etkili olduğu sonucu elde edilmiştir. Purpose: The purpose of this study was to investigate the online blog reflections of
preservice physical education teachers on teaching practices and school experiences.
Method: Case study design was used as a research design. During the 2018-2019 spring
semester, 15 preservice teachers, who took teaching practice and school experience lessons
and one consultant instructor were participated in the study. For a total of 12 weeks,
preservice teachers were asked to share their experiences and observations via an online blog
(wordpress). Structured interviews were conducted with 6 prospective teachers who had the
most blog entries. Field observation notes and document analysis (web logs) were also
collected. Thematic content analysis was performed with NVIVO 12 program.
Results: Four main themes emerged as follow: Teaching Skills, Communication, Internship
School Environment, Technology Literacy. The lack of field knowledge of the supervisor
teacher, the workload of the supervisor instructor and the prospective teacher were high and the problems arising from the practice school came to the fore. However, the inclusion of a
digital tool, such as a blog, has improved stakeholder communication. Technology literacy of
prospective teachers is an important element in this process.
Conclusion: It is concluded that using blogs has an important contribution in the
communication between the advisor and the preservice teachers. It is thought that online blogs
can offer opportunities to form a pre-service professional development group.
Cilt
6Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/76554/1242085https://hdl.handle.net/20.500.12428/6656