Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Liderlik Özellikleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Citation
Özkan, E., Kula, H., & Soyer, F. (2022). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Liderlik Özellikleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 55-69.Abstract
Amaç: Spor bilimleri fakültesi, spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin liderlik becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Yöntem: İlişkisel tarama modeline dayanılarak yapılan bu araştırmanın örneklemini, spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören 179 erkek ve 130 kadın olmak üzere toplamda 309 gönüllü öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin liderlik özellikleri ve problem çözme beceri düzeyini ortaya koymak için Cansoy, Türkoğlu ve Parlar (2016) tarafından geliştirilen “Liderlik Özellikleri Ölçeği” ile Yaman ve Dede tarafından 2008 yılında geliştirilmiş olan “Yetişkinler İçin Problem Çözme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Kişilerin anne davranış-tutumunun koruyucu olması ile kişilerin liderlik özellikleri ve problem çözme becerileri arasında olumlu yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Araştırmada kadınların erkeklere oranla problem çözme becerisi ortalamasının daha yüksek olduğu görülmüştür.
Sonuç: Bu araştırmada spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin liderlik özelliklerinin problem çözme becerisini olumlu ve anlamlı yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Purpose: The aim of this study is to examine the relationship between leadership skills and
problem solving skills of students studying at the faculty of sports sciences.
Methods: A total of 309 volunteer students, 179 males and 130 females studying in the sports
management program, participated in the sample of this research, which was based on the
relational screening model. "Leadership Characteristics Scale” developed by Cansoy,
Türkoğlu and Parlar (2016) and "Adults Problem Solving Skills Scale” developed by Yaman
and Dede in 2008 were used as data collection tools in the research.
Results: It has been determined that there is a positive relationship between the protective
behavior-attitude of the mothers and the leadership characteristics and problem-solving skills
of the individuals. In the study, it was observed that the problem- solving average of women
was higher than men.
Conclusion: In this study, it was concluded that the leadership characteristics of sports
management students positively affected their problem-solving skills.