Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kariyer Planlamaları ile İş Bulma Kaygıları Arasındaki İlişki
Künye
Yılmaz, K., & Caz, Ç. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kariyer Planlamaları ile İş Bulma Kaygıları Arasındaki İlişki. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 39-52.Özet
Amaç: Çalışmanın amacı, spor bilimleri fakültesinde öğrenimini sürdüren lisans öğrencilerinin kariyer planlamaları ile iş bulma kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Spor bilimleri fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 200’ü erkek, 137’si kadın olmak üzere toplam 337 öğrenci katılım sağlamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu ile spor bilimleri öğrencilerinin iş bulma kaygısı ölçeği ve spor bilimlerinde öğrenim gören öğrencilerin kariyer planlama ölçeği kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği çarpıklık ve basıklık testi ile sınanmıştır. İkili kategoriden oluşan değişkenler için t testi, üç veya daha fazla kategorik değişkenler için tek yönlü varyans analizi ANOVA kullanılmıştır. Ayrıca, kariyer planlama ve iş bulma kaygısı arasındaki ilişkinin tespiti için ise pearson korelasyon testi uygulanmıştır.
Bulgu ve Sonuç: Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kariyer planlama ve iş bulma kaygılarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bölümden memnun olan öğrencilerin kariyer planlamalarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Kariyer alanında düzenlenen eğitimlere/panellere katılan öğrencilerin katılım sağlamayan öğrencilere oranla kariyer planlamasına önem verdikleri anlaşılmıştır. Purpose: The aim of this study is to analyze the relationship between career planning and job
anxiety of the undergraduate students studying at the faculty of sports sciences.
Method: Based on this purpose, 337 students in total-200 of them male and 137 of them
female-took part in the survey. In the research, personal information form created by
researcher and the scale of job finding anxiety and career planning scale of students studying
at the sports sciences faculty are used as a data collection tool. It is tested with the skewness
and kurtosis test to whether the data shows normal distribution or not. “T test” is used for the
variants consisting of two-category and “ANOVA” that is one-way variance analysis, is used
for the variants consisting of three or more categories. Moreover, “Pearson Correlation Test”
is applied to find the relationship between career planning and job anxiety.
Results and Conclusion: It has been stated that the students of the faculty have a high level
of anxiety about career planning and job finding. On the other hand, it has been determined
that the students who are satisfied with the department take a bright view of career planning.
It has been understood that the students who attend the trainings/panels organized in the field
of career give more importance to career planning than those of not attend.
Cilt
5Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/71126/1129665https://hdl.handle.net/20.500.12428/6641