Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAslan, Murat
dc.contributor.authorKarabulut, Ömer
dc.date.accessioned2024-10-23T12:42:36Z
dc.date.available2024-10-23T12:42:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAslan, M., & Karabulut, Ö. (2021). Futbol Taraftarlarının Takım İtibarı Algılarının Marka Sadakatini Yordama Düzeyi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 42-58.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/64606/976481
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6627
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı futbol taraftarlarının takım itibarı algılarının marka sadakatini yordama düzeyinin belirlenmesidir. Yöntem: Bu araştırmada deneysel olmayan nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel araştırma kullanılmıştır. İstanbul ilinde amatör veya profesyonel düzeyde faaliyet gösteren futbol takımlarının toplam 224 taraftarı araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri Seyirci Tabanlı Spor Takımı İtibarı Ölçeği ve Marka Sadakati Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular: Araştırmada kullanılan iki ölçeğin alt boyutları arasındaki korelasyon analizi bulguları, Seyirci Tabanlı Takım İtibarı Ölçeğinin tüm alt boyutları ile Marka Sadakati Ölçeğinin tüm alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiş, futbolda takım itibarının, takımların temsil ettiği markaya olan sadakati yordama düzeyini belirlemek amacıyla yapılan regresyon analizi bulguları araştırma kapsamında sınanan dört hipotezin desteklendiğini göstermiştir. Sonuç: Mevcut araştırma bulguları bir futbol takımının itibarını ortaya koyan takım performansı, takım geleneği, takım sosyal sorumluluğu, seyirci oryantasyonu, yönetim kalitesi ve finansal performans gibi unsurlar ile taraftarların marka sadakat düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucunu göstermiştir. Buna ek olarak, taraftarların marka sadakatlerini etkileyen en önemli unsurların ise takım performansı, yönetim kalitesi, takım geleneği ile finansal performans olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of this research is to determine the level of predicting brand loyalty of football fans' team reputation perceptions. Method: Correlational research, one of the non-experimental quantitative research methods, was used in this study. A total of 224 fans of football teams at amateur and professional level in Istanbul formed the research group. The research data were obtained by using the Spectator-Based Sports Team Reputation Scale and the Brand Loyalty Scale. Results and Conclusion: Findings of correlation analysis between the sub-dimensions of the two scales used in the study showed that there was a positive and significant relationship between all sub-dimensions of the Spectator-Based Team Reputation Scale and all subdimensions of the Brand Loyalty Scale. The results of the regression analysis conducted for the purpose of the study showed that the four hypotheses tested within the scope of the research were supported. Conclusion: The current research findings have shown that there is a positive and significant relationship between the factors such as team performance, team tradition, team social responsibility, spectator orientation, management quality and financial performance, which reveal the reputation of a football team, and the brand loyalty levels of the fans. In addition, it has been determined that the most important factors affecting the brand loyalty of the fans are team performance, management quality, team tradition and financial performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFootballen_US
dc.subjectFansen_US
dc.subjectTeam reputationen_US
dc.subjectBrand loyaltyen_US
dc.subjectFutbolen_US
dc.subjectTaraftaren_US
dc.subjectTakım itibarıen_US
dc.subjectMarka sadakatien_US
dc.titleFutbol Taraftarlarının Takım İtibarı Algılarının Marka Sadakatini Yordama Düzeyien_US
dc.title.alternativeThe Level of Football Fans' Perceptions of Team Reputation Predicting Brand Loyaltyen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-8938-3930en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.institutionauthorAslan, Murat
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosidAAX-6169-2021en_US
dc.authorscopusid-en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record