Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇimen, Erkan
dc.contributor.authorYaman, Metmet Diyar
dc.date.accessioned2024-10-22T07:10:39Z
dc.date.available2024-10-22T07:10:39Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÇimen, E., & Yaman, M. D. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 25-39.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/57603/802670
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6611
dc.description.abstractAmaç: Güneydoğu Anadolu bölgesinde Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin spora başlama nedenleri ve beklentilerinin incelenmesidir. Yöntem: Çalışmada betimleyici çalışma tekniklerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Güneydoğu Anadolu bölgesinde (Batman, Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa) illerde bulunan üniversitedeki Beden Eğitimi Spor yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini 476 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada verileri toplamak için kişisel bilgi formu ile Sunay ve ark (2003) tarafından geliştirilen Spora başlama nedenleri ve beklentileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler istatistik programında veri tabanına işlenip analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ile Verilere parametrik testlerden İkili grup karşılaştırmalarda bağımsız gruplarda T testi kullanılırken, Çoklu karşılaştırmalarda Oneway Anova testi kullanılmıştır. Çoklu gruplarda anlamlı farklılığın belirlenmesinde Bonferoni testi uygulanmıştır Bulgular ve Sonuç: Sonuç olarak, katılımcıların cinsiyet, yaş, değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmazken, anne eğitim durumu, aile gelir düzeyi ve spora yaklaşım değişkenine göre spora teşvik, alt boyutunda, baba meslek düzeyi değişkenine göre spora başlama nedenleri ve beklenti alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bu durumun bireylerin spora yönelmesinde kendilerini mesleki anlamda geliştirme, olumsuz çevre koşulları ve kötü alışkanlıklardan uzak durma istekleri ve bu bağlamda bölge insanları ile aile fertlerinin spora bakış açısından kaynaklandığını düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of the study is to investigate the reasons and expectations of the students who study at the School of Physical Education and Sports in the Southeastern Anatolia region to start sports. Method: The screening model, one of the descriptive study techniques, was used in the study. The universe of research consists of students studying at Sports colleges of Physical Education at universities located in the provinces of south-eastern Anatolia (Batman, Diyarbakir, Mardin and Sanliurfa). Total of 476 students were consisted of the research’s sample. In the study, the personal information form and the reasons and expectations scale for starting Sports developed by Sunay et al (2003) were used to collect data. The data obtained in the research were processed and analyzed in the statistical program in the database. The oneway ANOVA test was used in multiple comparisons, while the T test was used in independent groups in binary group comparisons from descriptive statistical methods and parametric tests to data in the evaluation of the data. Bonferonia test was performed to determine significant differences in multiple groups. Results and Conclusion: As a result, while no significant differences were found according to the gender, age, variables of participants, significant differences were found in the lower dimension of the mother's educational status, the level of family income and the incentive to play sports according to the variable of approach to sports, the reasons for starting sports according to the variable of the father's profession level, and the lower dimension of expectations. It is believed that this situation is caused by the desire of individuals to develop themselves in a professional sense in their orientation to sports, to avoid negative environmental conditions and bad habits, and in this context, from the point of view of the people of the region and their family members in sports.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectExpectationen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectBeklentien_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Reasons And Expectations of Students At School of Physical Education and Sports (Southeastern Anatolia Region) In Starting Sporten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record