dc.contributor.author | Çimen, Erkan | |
dc.contributor.author | Yaman, Metmet Diyar | |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T07:10:39Z | |
dc.date.available | 2024-10-22T07:10:39Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Çimen, E., & Yaman, M. D. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 25-39. | en_US |
dc.identifier.issn | 2687-2080 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/57603/802670 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/6611 | |
dc.description.abstract | Amaç: Güneydoğu Anadolu bölgesinde Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin spora başlama nedenleri ve beklentilerinin incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmada betimleyici çalışma tekniklerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Güneydoğu Anadolu bölgesinde (Batman, Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa) illerde bulunan üniversitedeki Beden Eğitimi Spor yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini 476 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada verileri toplamak için kişisel bilgi formu ile Sunay ve ark (2003) tarafından geliştirilen Spora başlama nedenleri ve beklentileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler istatistik programında veri tabanına işlenip analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ile Verilere parametrik testlerden İkili grup karşılaştırmalarda bağımsız gruplarda T testi kullanılırken, Çoklu karşılaştırmalarda Oneway Anova testi kullanılmıştır. Çoklu gruplarda anlamlı farklılığın belirlenmesinde Bonferoni testi uygulanmıştır
Bulgular ve Sonuç: Sonuç olarak, katılımcıların cinsiyet, yaş, değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmazken, anne eğitim durumu, aile gelir düzeyi ve spora yaklaşım değişkenine göre spora teşvik, alt boyutunda, baba meslek düzeyi değişkenine göre spora başlama nedenleri ve beklenti alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bu durumun bireylerin spora yönelmesinde kendilerini mesleki anlamda geliştirme, olumsuz çevre koşulları ve kötü alışkanlıklardan uzak durma istekleri ve bu bağlamda bölge insanları ile aile fertlerinin spora bakış açısından kaynaklandığını düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose: The aim of the study is to investigate the reasons and expectations of the students
who study at the School of Physical Education and Sports in the Southeastern Anatolia region
to start sports.
Method: The screening model, one of the descriptive study techniques, was used in the study.
The universe of research consists of students studying at Sports colleges of Physical
Education at universities located in the provinces of south-eastern Anatolia (Batman,
Diyarbakir, Mardin and Sanliurfa). Total of 476 students were consisted of the research’s
sample. In the study, the personal information form and the reasons and expectations scale for
starting Sports developed by Sunay et al (2003) were used to collect data. The data obtained
in the research were processed and analyzed in the statistical program in the database. The
oneway ANOVA test was used in multiple comparisons, while the T test was used in
independent groups in binary group comparisons from descriptive statistical methods and parametric tests to data in the evaluation of the data. Bonferonia test was performed to
determine significant differences in multiple groups.
Results and Conclusion: As a result, while no significant differences were found according
to the gender, age, variables of participants, significant differences were found in the lower
dimension of the mother's educational status, the level of family income and the incentive to
play sports according to the variable of approach to sports, the reasons for starting sports
according to the variable of the father's profession level, and the lower dimension of
expectations. It is believed that this situation is caused by the desire of individuals to develop
themselves in a professional sense in their orientation to sports, to avoid negative
environmental conditions and bad habits, and in this context, from the point of view of the
people of the region and their family members in sports. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Physical education | en_US |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | Expectation | en_US |
dc.subject | Beden Eğitimi | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Beklenti | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | The Reasons And Expectations of Students At School of Physical Education and Sports (Southeastern Anatolia Region) In Starting Sport | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 25 | en_US |
dc.identifier.endpage | 39 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |