Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Seviyelerini Sosyo-Ekonomik Parametreler Bakımından İncelenmesi
Künye
Duran, B., & Yorulmazlar, M. M. (2020). Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Seviyelerini Sosyo-Ekonomik Parametreler Bakımından İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 12-24.Özet
Ege bölgesinde yer alan Spor Bilimleri Fakültelerinin spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin girişimcilik seviyelerinin çeşitli sosyo-kültürel parametreler bakımından incelenmesi çalışmanın amacını oluşturmuştur. Çalışma, tanımlayıcı araştırma modeli temellidir. Veriler yapılandırılmış sorulardan oluşan anket formuyla elde edilmiştir. Anket formu iki bölümden ve kırk sekiz sorudan oluşmaktadır. Anketin birinci bölümünde öğrencilerin girişimcilik seviyelerini belirlemek için Yıldız ve Sümbül (2009) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği” uygulanmıştır. Toplamda otuz altı adet sorudan oluşan ölçeğin güvenirliğine yönelik yapılan çalışmada güvenirlik katsayısı 0,90 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca ikinci bölümde demografik niteliklerin ortaya konulması için on iki adet soru yöneltilmiştir. Çalışmanın ana kütlesini Ege Bölgesindeki devlet üniversitelerinin spor bilimleri fakültelerinin bünyesinde yer alan spor yöneticiliği bölümü öğrencileri oluşturmuştur. Örnek kütleye seçilen bireyler önce alan örneklemesi yöntemi ile; Denizli, Uşak ve Kütahya illerinde faaliyet gösteren spor bilimleri fakültesinin spor yöneticiliği bölümü öğrencileri basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Ana kütle sayısı 978 örneklem sayısı ise 360 birey olarak tespit edilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Ki-kare (X2) test istatistiği kullanılmıştır. Yapılan X2 analizi sonucunda spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin ailelerin gelir düzeyleri, kimseyle paylaşmadıkları iş fikri, yaşları arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır (p<0,05). Buna karşın üniversite öğrencilerinin bulundukları sınıfları, sürekli ikamet ettikleri yer, girişimcilikle ilgili ders ya da eğitim alıp almadıkları, çalışma durumları, staj yapma durumları, üniversiteye giriş şekilleri, öğrenim şekilleri ve lisanslı sporculuk yılları ile girişimcilik düzeyleri arasında anlamlı ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (p>0,05). Genel itibariyle öğrencilerin girişimcilik düzeyleri yüksek çıkmıştır. The aim of the study was to examine the entrepreneurship levels of the students of the
Sports Management Department of the Faculty of Sport Sciences in the Aegean region in
terms of various sociocultural parameters. The study is based on a descriptive research model.
The data were obtained through a questionnaire consisting of structured questions. The
questionnaire consists of two parts and forty-eight questions. The “Entrepreneurship Scale”
consisting of thirty-six questions aimed to determine entrepreneurship levels were applied in
the first part of the questionnaire to the students of the sports management department. In the
first part of the questionnaire, “Entrepreneurship Scale for University Students” developed by
Yıldız and Sümbül (2009) was applied to determine the entrepreneurship levels of students. In
the study conducted for the reliability of the scale, the reliability coefficient was calculated as
Cronbachalpha = 0,90. In the second part, twelve questions were asked to reveal the
demographic characteristics. The main mass of our study is the students of the sports
management department within the sports science faculties of public universities in the Aegean region. The individuals selected for the sample mass are firstly determined by field
sampling method; The students of the sports management department of the faculty of sports,
operating in the provinces of Denizli, Uşak and Kütahya, have been identified by simple
random sampling method. The number of main masses was determined as 978 and the
number of samples as 360 individuals. Chi-square (X2
) test statistics were used to evaluate the
obtained data. As a result of the X2
analysis, significant relationships were found between the
income levels of families of the sports management department, the business ideas that they
did not share with anyone, and their ages (p <0.05). On the other hand, it was concluded that
there was no significant relationship between the classes in which university students were,
their place of residence, whether they took courses or training related to entrepreneurship,
their working status, their internship status, their way of entering university, their education,
and their licensed sportsmanship and entrepreneurship levels (p> 0.05). In general, students’
entrepreneurship levels were high.
Cilt
3Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/57603/738792https://hdl.handle.net/20.500.12428/6609