Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzyürek, Arzu
dc.contributor.authorYıldırım, Nagihan
dc.contributor.authorÜstünbaş, Yasemin
dc.contributor.authorGeyik, Mehmet
dc.contributor.authorÜnal, Tuğba
dc.date.accessioned2024-10-21T13:30:16Z
dc.date.available2024-10-21T13:30:16Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÖzyürek, A., Yıldırım, N., Üstünbaş, Y., Geyik, M., vd. (2023). Özel Eğitim Çalışanlarının Eğitimde Mizah Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. ASSOS İnsan Ve Toplum Bilimlerinde Araştırmalar Dergisi, 1(1), 60-75.en_US
dc.identifier.issn3023-638X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/assos/issue/81164/1410095
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6602
dc.description.abstractMizah her yaştan bireyin yaşam içinde karşılaştığı bir olgudur. Hayat anlamlı, anlaşılır ve eğlenceli olmalıdır. Mizahtan normal gelişim gösteren bireyler kadar özel gereksinimli bireylerin eğitiminde de yararlanılabilir. Özel eğitimde mizah kullanmak öğrencilerin öğrenmelerini ve motive olmalarını kolaylaştırabilir. Bu çalışmanın amacı bireysel eğitim ve terapi uygulayan özel eğitim kurumu çalışanlarının eğitimde mizah kullanımına yönelik tutumlarını incelemektir. Çalışma grubu, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle kendilerine ulaşılabilen ve çalışmaya gönüllü katılım sağlayan özel eğitim kurumu çalışanından 101 erkek ve 172 kadın olmak üzere toplam 273 özel eğitim kurumu çalışanı eğitimci ve terapistten oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak Eğitimde Mizahın Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veri toplama araçlarına ilişkin bilgiler google form üzerinden hazırlanarak bağlantı linki katılımcılara gönderilmiştir. Katılımcıların gönüllü katılım onamı da aynı yolla alınmıştır. Verilerin analizinde normallik dağılımı dikkate alınarak non-parametrik testlerden olan Mann Whitney-U (MWU) ve Kruskal Wallis-H (KWH) testlerinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak; özel eğitim çalışanlarının cinsiyeti, kıdem yılı ve çalıştığı engel türüne göre eğitimde mizah kullanımına yönelik tutumlarında anlamlı farklılık oluşmadığı belirlenmiştir. Yaşı 36-40 yaş aralığındakilerin eğitimde mizah kullanımına yönelik olumlu tutumlarının daha küçük yaştakilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu; özel eğitim ve sınıf öğretmenlerinin diğer branşlara göre daha olumlu tutuma sahip oldukları bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractHumor is a phenomenon that individuals of all ages encounter in life. Life should be meaningful, understandable and fun. Humor can be used in the education of individuals with special needs as well as individuals with normal development. Using humor in special education can facilitate students' learning and motivation. The aim of this study is to examine the attitudes of private education institution employees who apply individual education and therapy towards the use of humor in education. The study group consisted of a total of 273 private education institution employees, educators and therapists, 101 men and 172 women, who could be reached through the easily accessible sampling method and volunteered to participate in the study. The Attitude Scale towards the Use of Humor in Education and the personal information form developed by the researchers were used as data collection tools. Information about the data collection tools was prepared via the google form and the link link was sent to the participants. Voluntary consent of the participants was obtained in the same way. Mann Whitney-U (MWU) and Kruskal Wallis-H (KWH) tests, which are non-parametric tests, were used in the analysis of the data, taking into account the normality distribution. In conclusion; It was determined that there was no significant difference in the attitudes of special education employees towards the use of humor in education according to their gender, seniority and type of disability. The positive attitudes of those aged between 36-40 years towards the use of humor in education were significantly higher than those of younger age; It has been found that special education and classroom teachers have more positive attitudes than other branches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectMizahen_US
dc.subjectÖzel eğitimde mizahen_US
dc.subjectMizaha yönelik tutumen_US
dc.subjectÖzel gereksinimli bireylerde mizahen_US
dc.subjectSpecial educationen_US
dc.subjectHumoren_US
dc.subjectHumor in special educationen_US
dc.subjectAttitude towards humoren_US
dc.subjectHumor in ındividuals with special needsen_US
dc.titleÖzel Eğitim Çalışanlarının Eğitimde Mizah Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Special Education Employees’ Attitudes to the Use of Humor in Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofASSOS İnsan Ve Toplum Bilimlerinde Araştırmalar Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage60en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record