Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTemel, Eren
dc.date.accessioned2024-10-21T11:17:05Z
dc.date.available2024-10-21T11:17:05Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationTemel, E. (2024). Siparişiniz kargoya verilmiştir: Online alışverişte tüketicilerin kargo deneyimleri. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-83.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/84968/1460225
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6589
dc.description.abstractElektronik perakendecilik geliştikçe, bu iş modelinin doğası gereği ürünlerin tüketicilere ulaştırılması noktasında kargo taşımacılığı faaliyetleri de önemini artırmakta ve birbirine entegre şekilde işlerlik kazanmaktadır. Bir elektronik ticaret gönderisi, bir ürünün sanal mağazanın alışveriş sepetinden tüketicinin kapısına kadarki teslimat sürecini kapsamaktadır. Bu süreç işletmenin kargo ücreti, ücretsiz kargo promosyonu gibi satış öncesi faktörlerden, zamanında teslimat, takip edilebilirlik gibi taşınma sürecine ve teslim sonrasında iade koşulları gibi faktörlere kadar geniş bir deneyim bütününü içermektedir. Bu çalışma, online alışverişlerde tüketicilerin kargo deneyimlerine odaklanarak, kargo süreci ile ilgili çeşitli unsurların satın alma niyetini belirleyen önemli faktörler olduğu varsayımından yola çıkmıştır. Tüketicilerin online alışverişlerinde kargo süreçlerini bütünsel bir deneyim olarak nasıl değerlendirdiğini, çeşitli kargo faktörlerine (fiyat adaleti, ücretsiz kargo eşiği, zamanında teslimat, kargo takibi ve kargo iade koşulları) nasıl tepki gösterdiğini ve satın alma niyeti arasındaki istatistiksel ilişkileri ampirik bir bağlamda incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaçlar doğrultusunda, nicel araştırma yöntemi altında anketler vasıtasıyla kolayda örnekleme yöntemine dayalı olarak 394 katılımcıdan veri sağlanmıştır. Elde edilen bulgular, tüketicilerin online satın alma deneyimlerinde çeşitli kargo faktörlerinin önemli olduğunu ortaya koymuştur. Bulgulara göre, kargo deneyiminin boyutları ile satın alma niyeti arasında pozitif ve anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Zamanında teslimat ile satın alma niyeti arasında ilişki ise istatistiksel olarak anlamlı olmamıştır.en_US
dc.description.abstractAs electronic retailing evolves, the nature of this business model necessitates increasing importance and integration of shipping and logistics activities in delivering products to consumers. An electronic commerce shipment involves delivering a product from the virtual store's shopping cart to the consumer's doorstep. This process covers a broad spectrum of experiences, ranging from pre-sale factors such as shipping fees and free shipping promotions to aspects of the transportation process such as on-time delivery and traceability, as well as post-delivery conditions like return policies. This study is premised on the assumption that various factors related to the shipping process are significant determinants of purchase intention, with a focus on consumers' shipping experiences in online shopping. It aims to examine how consumers perceive the shipping process as a holistic experience, react to various shipping factors (such as price fairness, free shipping thresholds, on-time delivery, shipment tracking, and shipping return conditions), and investigate the statistical relationships between these factors and purchase intention in an empirical context. Towards these objectives, data from 394 participants were collected through surveys using the convenience sampling method under the quantitative research methodology. The findings suggest that various shipping factors significantly influence consumers' online shopping experiences. According to the results, positive and significant relationships exist between dimensions of the shipping experience and purchase intention. However, the relationship between on-time delivery and purchase intention was not statistically significant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline alışverişen_US
dc.subjectElektronik perakendeen_US
dc.subjectKargoen_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectOnline shoppingen_US
dc.subjectElectronic retailingen_US
dc.subjectShippingen_US
dc.subjectPurchase intentionen_US
dc.titleSiparişiniz kargoya verilmiştir: Online alışverişte tüketicilerin kargo deneyimlerien_US
dc.title.alternativeYour Order Has Been Shipped: Shipping Experiences Of Consumers In Online Shoppingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record