Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Çanakkale Merkez Örneği
Citation
Şayan, N., & Yakut, S. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Çanakkale Merkez Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 23-34.Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin çeşitli değişkenler bakımından incelemek ve bu konuda çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma nicel yöntem ile yapılmıştır. Çanakkale merkez ilçede 16 ortaokulda okuyan 311 öğrenciye Finansal Bilgi Testi uygulanarak veriler toplanmıştır. Veriler parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U Testi ve Krusskal Wallis Testi ile analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, öğrencilerin finansal bilgi testinden aldığı puanlar ile cinsiyet, sınıf düzeyi, bütçe yapma durumu, ekonomi ile ilgili herhangi bir televizyon yayını, dergi vb. takip etme durumu arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Ayrıca, öğrencilerin finansal bilgi testinden aldığı puanlar anne mesleği, baba mesleği, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, aile gelir durumu, birikim yapma durumu, kumbara kullanımı, alışveriş öncesi ürün ve mağaza hakkında araştırma yapma durumu değişkenlerine göre karşılaştırıldığında ise anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Öğrencilere ve velilere yönelik finansal okuryazarlık becerisi eğitimi verilmesi konusunda çeşitli öneriler sunulmuştur. The aim of this research is to examine the financial literacy level of secondary school students in terms of various variables and to offer
solutions in this regard. The research was carried out with the quantitative method. Data were collected by applying the Financial
Knowledge Test to 311 students studying in 16 secondary schools in the central district of Çanakkale. The data were analyzed with the
Mann Whitney U Test and Krusskal Wallis Test, which are non-parametric tests. As a result of the research, there was no significant
difference between students’ financial knowledge test scores and gender, grade level, budgeting status, following any television broadcast,
magazine, etc. related to the economy. In addition, there was a significant difference when the scores obtained by the students from the
financial knowledge test were compared according to the variables of mother’s job, father’s job, mother’s education level, father’s
education level, family income status, saving status, using a piggy bank, researching about the product before shopping and the store.
Various suggestions were presented about providing financial literacy skills training for students and parents.
Volume
3Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/70116/1124239https://hdl.handle.net/20.500.12428/6564