Covid-19 Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Lise Öğrencileri Örneği
Citation
Gökçe, T., Dizgin, M., Ayçiçek, H., Demir, M., vd. (2021). Covid-19 Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Lise Öğrencileri Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 310-321.Abstract
Tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 salgınının insan yaşamını her yönüyle olumsuz bir şekilde etkilediği yadsınamaz bir gerçektir. Bu doğrultuda insanların kaçınılmaz olarak bir arada bulunduğu eğitim ortamları da riskli yerler arasındadır. Bu durum hem öğrenciler hem öğretim kadrosu açısından birçok olumsuzluğu beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada, Diyarbakır ili merkezde bulunan 350 lise öğrencisi için uzaktan eğitime yönelik değerlendirmeleri yapılmıştır. Grup farklılığı analizlerinde, sınıf düzeyi açısından kullanılabilirlik, tutum ve özyeterlik açısından anlamlı farklılık elde edilmiştir ve 3. sınıf ve 4. sınıf öğrencilerinin daha yüksek puan aldığı belirlenmiştir. Cinsiyet açısından erişilebilirlik, kullanılabilirlik, tutum, teknolojik olanaklar ve özyeterlik alt boyutları anlamlı farklılık göstermektedir ve erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha olumlu yönde cevaplar verdiği, bu kavramlarda daha etkin oldukları belirlenmiştir. Aile gelir algısı açısından erişilebilirlik, kullanılabilirlik, tutum, teknolojik olanaklar ve özyeterlik alt boyutları anlamlı farklılık göstermektedir. Farkın kaynağı için ortalama cevap değerlerine bakıldığında, Gelir>gider grubunun alt boyutlar için daha olumlu cevaplar verdiği görülmüştür. Korelasyon analizi sonucunda, erişebilirlik ve başarı puanı %78.1, kullanılabilirlik ve başarı puanı %69.3, tutum ve başarı puanı %62.5, teknolojik olanaklar %77.6 ve özyeterlilik başarı puanı ile %60.4 anlamlı ilişkilidir. Regresyon analizi sonucunda, erişilebilirlik artıkça başarı notu 0.763 birim, kullanılabilirlik artıkça başarı notu 0.652 birim, tutum artıkça başarı notu 0.598 birim, teknolojik olanaklar artıkça başarı notu 0.744 birim, özyeterlik artıkça başarı notu 0.590 birim artış gösterecektir. Başarı notunu yükselten en yüksek ilişki erişilebilirlik, teknolojik olanaklar ve kullanılabilirlik boyutlarında elde edilmiştir. Bu durumda uzaktan eğitim sürecini değerlendirmede başarı anahtarını oluşturan erişilebilirlik, teknolojik olanaklar ve kullanılabilirlik olmuştur. It is an undeniable fact that the Covid-19 epidemic, which has an impact all over the world, has negatively affected human life in every
aspect. In this direction, educational environments where people inevitably coexist are among risky places. This situation has brought many
negativities in terms of both students and faculty members. In this study, distance education evaluations were made for 350 high school
students in the city center of Diyarbakır. In group differences analysis, significant differences were obtained in terms of usability, attitude
and self-efficacy in terms of grade level, and it was determined that 3rd and 4th grade students got higher scores. Accessibility, usability,
attitude, technological possibilities and self-efficacy sub-dimensions differ significantly in terms of gender, and it was determined that
male students gave more positive answers than female students and were more active in these concepts. In terms of family income
perception, sub-dimensions of accessibility, usability, attitude, technological possibilities and self-efficacy show significant differences.
Looking at the average response values for the source of the difference, it was seen that the Income>Expense group gave more positive
answers for the sub-dimensions. As a result of the correlation analysis, accessibility and success score are 78.1%, usability and success
score 69.3%, attitude and success score 62.5%, technological opportunities 77.6% and self-efficacy success score 60.4%. As a result of the
regression analysis, as the accessibility increases, the success grade will increase by 0.763 units, as the usability increases, the success
grade will increase by 0.652 units, as the attitude increases, the success grade will increase by 0.598 units, as the technological possibilities
increase, the success grade will increase by 0.744 units, and as the self-efficacy increases, the success grade will increase by 0.590 units. The highest correlation that increased the success score was obtained in the dimensions of accessibility, technological possibilities and
usability. In this case, accessibility, technological possibilities and usability were the keys to success in evaluating the distance education
process.
Volume
2Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/69413/1103183https://hdl.handle.net/20.500.12428/6560