Flüt eğitiminde temel davranışların kazandırılmasına yönelik öğretmen ve öğrencilerin analojik yaklaşımları
Citation
Gültekin, E. (2022). Flüt eğitiminde temel davranışların kazandırılmasına yönelik öğretmen ve öğrencilerin analojik yaklaşımları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu araştırmada, flüt öğretmenlerinin flüt eğitimindeki temel davranışların kazandırılmasına yönelik kullandıkları analojik yönergeler, müzikalite için kullandıkları analojik yönergeler, verilen teknikler haricinde önerdikleri teknikler ve analojik yönergeleri; flüt öğrencilerinin, flüt öğretmenlerinin kullandıkları analojik yönergeleri tercih etme durumu, flüt öğrencilerinin önerdikleri teknikler ve analojik yönergeleri; flüt öğretmenlerinin ve öğrencilerinin analoji kullanımını etkili bulma durumları ve kullandıkları analojiler arasındaki kod benzerliği incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de ulaşılabilen flüt öğretim elemanları (n=23) ve Balıkesir Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Trakya Üniversitesi ve Bursa Uludağ Üniversitesi'nde lisans düzeyinde öğrenim gören flüt öğrencileri (n=53) oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak flüt öğretim elemanlarına çevrimiçi anket formu uygulanmış, önce demografik sorular yöneltilmiş ardından kapalı ve açık uçlu sorular sorulmuştur. Flüt öğrencilerinin anket soruları 23 flüt öğretim elemanının uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır. Bu anket formu flüt öğrencilerine yüz yüze olarak uygulanmış, önce demografik sorular yöneltilmiş ardından kapalı ve açık uçlu sorulara yer verilmiştir. Elde edilen veriler MAXQDA Analytical Pro 2022 programına aktarılarak temalara ve bu temalar da kategorilere ayrılmış ve çalışmada görseller aracılığıyla sunulmuştur. Çalışmada, verilerin değerlendirilmesi için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, flüt öğretmenleri temel davranışlara yönelik 255 adet analojik yönerge üretmiş; müzikalite için 7 öğretmen analojik yönerge önerisinde bulunmuş, verilen teknikler haricinde sadece bir öğretmen bir tekniğe yönelik analojik yönerge önerisinde bulunmuştur. Flüt öğrencileri, flüt öğretmenlerinin önerdiği 255 analojik yönergeden 83'ünü yoğunluklu olarak tercih ederken 36'sını tercih etmemiş; flüt öğrencilerinden 14'ü teknik ve analojik yönerge önerisinde bulunmuştur. Flüt öğretmenleri ve öğrencilerinin çoğu flüt eğitiminde analoji kullanımını etkili bulmuştur. Flüt öğretmenleri ve öğrencilerinin tercih ettikleri analojiler arasındaki kod benzerliği, iki kod haricinde aynıdır. In this research, the analogical instructions used by flute teachers to gain basic behaviors in flute education, the analogical instructions they use for musicality, the techniques and analogical instructions they recommend apart from the given techniques; flute students' preference for analogical instructions used by flute teachers, the techniques and analogical instructions suggested by flute students; The flute teachers' and students' finding the use of analogies effective and the code similarities between the analogies they used were examined. In the research, phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research consisted of flute instructors (n=23) who can be reached in Turkey and flute students (n=53) studying at the undergraduate level at Balıkesir University, Çanakkale Onsekiz Mart University, Trakya University and Uludağ University. As a data collection tool in the research, an online questionnaire was applied to flute instructors, demographic questions were asked first, and then closed and open-ended questions were asked. The survey questions of flute students were prepared by taking the expert opinion of 23 flute instructors. This questionnaire was applied face-to-face to flute students, demographic questions were asked first, and then closed and open-ended questions were included. The data obtained were transferred to the MAXQDA Analytical Pro 2022 program, divided into themes and categories of these themes, and presented through visuals in the study. In the study, descriptive analysis method was used to evaluate the data. As a result of the research, flute teachers produced 255 analogical instructions for basic behaviors; 7 teachers suggested analogical instruction for musicality and except for the given techniques, only one teacher suggested analogical instruction for a technique. While flute students preferred 83 of the 255 analogical instructions used by flute teachers, they did not prefer 36; 14 of the flute students suggested technical and analogical instructions. Most of the flute teachers and students found the use of analogy effective in flute education. The code similarity between the analogies preferred by flute teachers and students is the same except for the two codes.