Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorZümrüt, Yeşim
dc.contributor.authorYeldan, Ömer Akif
dc.date.accessioned2024-09-05T12:40:56Z
dc.date.available2024-09-05T12:40:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-18
dc.identifier.citationYeldan, Ö.A. (2022). Stop motion tekniği ile seramik sanatında hareket izlenimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6333
dc.description.abstractGünümüz sanatında sınırların azaldığı, ifadenin zenginleştiği, malzeme ve tekniğin ifadeyi destekler nitelikte bir araya geldiği, farklı disiplinlerin birbirleri ile etkileşim içerisinde olduğu görülmektedir. Animasyon tekniklerinde olan stop motion tekniği farklı disiplinlerden etkileşim almaktadır. Günümüzde seramik sanatı da bu etkileşimlerden biridir. Ana hatları seramik ve stop motion birlikteliği üzerine şekillenen tezin ilk bölümünde fotoğraf keşfedilmeden önce kullanılan canlandırma aletleri ve kullanım şekilleri incelenmiştir. İkinci bölümünde modern canlandırma tekniklerinin işleyişleri ve nasıl uyguladığı üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümünde stop motion tekniğinin tarihçesi, tekniğin kendi içinde nasıl sınıflandırıldığı, claymotion, kukla canlandırma ve kes çıkar tekniklerinin öncü sanatçıların eserleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde seramik ve stop motion birlikteliğine dair sanatçı incelemeleri ve son bölümde ise kişisel uygulamalara ve önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn today's art, it is seen that the boundaries are reduced, the expression is enriched, the materials and techniques come together in a way that supports the expression, and different disciplines interact with each other. Today, it is one of these interactions in ceramic art. The stop motion technique, which is one of the animation techniques, receives interaction from different disciplines. In the first part of the thesis, the main lines of which are shaped in line with the unity of ceramics and stop motion. In the second part, the functioning of modern techniques and how they work are emphasized. In the third chapter, the history of the stop motion technique, how the technique is divided within itself, and the designers of claymotion, puppet animation techniques and cut-out animation techniques, where prominent artists are examined, are explained. In the fourth period, artist studies on the relationship between ceramics and stop motion and personal applications in the last part are included.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeramiken_US
dc.subjectStop motionen_US
dc.subjectCanlandırmaen_US
dc.subjectClaymotionen_US
dc.subjectHareketliliken_US
dc.subjectCeramicen_US
dc.subjectClaymotionen_US
dc.subjectAnimationen_US
dc.subjectMobilityen_US
dc.titleStop motion tekniği ile seramik sanatında hareket izlenimien_US
dc.title.alternativeImpression of movement in ceramic art with stop motion techniqueen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Seramik Anasanat Dalıen_US
dc.institutionauthorYeldan, Ömer Akif
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record