dc.contributor.advisor | Güvenç Ersin, Hülya | |
dc.contributor.author | Turgut, Cansu | |
dc.date.accessioned | 2024-09-05T12:39:55Z | |
dc.date.available | 2024-09-05T12:39:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-08-26 | |
dc.identifier.citation | Turgut, C. (2022). Lise öğrencilerinin edebiyat öğretmenlerinin mizah davranışları algıları ile empatik sınıf atmosferi algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/6330 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı lise öğrencilerinin edebiyat öğretmenlerinin mizah davranışları algıları ile empatik sınıf atmosferi algıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma türü olan betimsel araştırma uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini 2021- 2022 Eğitim-Öğretim yılında Bursa/Osmangazi'de bulunan Anadolu ve Fen Liselerinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Rastgele örnekleme yöntem ile seçilen 943 öğrenci 9, 10 ve 11.sınıf'ta öğrenim görmektedir. 12. sınıflar Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na hazırlanmaları sebebiyle çalışma grubuna dâhil edilmemiştir. Veri toplama araçları; kişisel bilgi formu, Mizah Davranışları Ölçeği (Cemaloğlu, Recepoğlu, Şahin, Daşçı ve Köktürk, 2012) ve Empatik Sınıf Atmosferi Tutum Ölçeği (Özbay ve Şahin, 2000)'dir. Elde edilen veriler istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiş ve sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur. Sonuçlara göre öğrenciler edebiyat öğretmenlerinin mizah davranışlarını daha çok onaylayıcı algılama eğilimindedir. Öğretmenlerin mizah davranışlarını 9. Sınıflar 10 ve 11. Sınıflara göre daha az onaylayıcı ve daha çok reddedici ve mizahi olmayan mizah davranışları olarak algılamaktadır. Erkek öğrenciler ise kız öğrencilere göre öğretmenlerinin mizah davranışlarını daha çok alaycı ve reddedici olarak algılamaktadır. Empatik sınıf atmosferi algılarının çok yüksek olmamakla birlikte empatik ve olumlu algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyete ve sınıf düzeyine göre lise öğrencilerinin empatik sınıf atmosferi algıları anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Lise öğrencilerinin edebiyat öğretmenlerinin mizah davranışları algıları ile edebiyat dersi empatik sınıf atmosferi arasındaki ilişkiler incelendiğinde ise olumlu mizah davranışları olan onaylayıcı ve üretici-sosyal mizah davranışları ile empatik sınıf atmosferi alt ölçekleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkilere rastlanmıştır. Alaycı, reddedici ve mizahi olmayan mizah davranışları ile empatik sınıf atmosferi alt ölçekleri arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the research is to examine the relationships between high school students' perceptions of literature teachers' humor behaviors and their perceptions of empathetic classroom atmosphere. The universe of the research consists of students studying at Anatolian and Science High Schools in Bursa/Osmangazi in the 2021-2022 academic year. 943 students selected by random sampling method in grades 9, 10 and 11.he is studying in the classroom. The data collection tools are personal information form, Humor Behaviors Scale (Cemaloğlu, et al. 2012) and Empathetic Classroom Atmosphere Attitude Scale (Özbay and Şahin, 2000). The obtained data were analyzed using statistical methods and the results were presented in tables. According to the results, students tend to perceive the humor behaviors of literature teachers more approvingly. Humor behaviors of teachers 9. Grades 10 and 11. According to the classes, they perceive it as less approving and more rejecting and non-humorous humor behaviors. It was concluded that although the perceptions of empathetic classroom atmosphere were not very high, they perceived empathetic and positive. High school students' perceptions of the behavior of a literature teacher humor of the literature class with a positive attitude with the atmosphere of the class when it is empathetic and manufacturer validator examined the relationship between humor-humor with the atmosphere of the class empathic social behaviour sub-scales revealed a significant relationship between the positive. Negatively significant relationships were found between sarcastic, Decrying and non-humorous humor behaviors and empathetic classroom atmosphere subscales. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mizah duygusu | en_US |
dc.subject | Mizah davranışları | en_US |
dc.subject | Empati | en_US |
dc.subject | Sınıf atmosferi | en_US |
dc.subject | Empatik sınıf atmosferi | en_US |
dc.subject | Sense of humor | en_US |
dc.subject | Humor behaviors | en_US |
dc.subject | Empathy | en_US |
dc.subject | Classroom atmosphere | en_US |
dc.subject | Empathic Classroom atmosphere | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin edebiyat öğretmenlerinin mizah davranışları algıları ile empatik sınıf atmosferi algıları | en_US |
dc.title.alternative | High school students' perceptions of literature teachers' humor behaviors and empathic classroom atmosphere perceptions | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Turgut, Cansu | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |