Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Salih Zeki
dc.contributor.authorEryüzlü, Ceren
dc.date.accessioned2024-09-05T12:27:59Z
dc.date.available2024-09-05T12:27:59Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-23
dc.identifier.citationEryüzlü, C. (2022). İlkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarının etkililiği hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6300
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Araştırma kesitsel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma, 2021- 2022 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, Balıkesir ilinden 163 öğretmen katılmıştır. Veriler, hazırlanan anket ile katılımcılara yüz yüze uygulanarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın veri analiz sonuçlarına göre; ilköğretim öğretmenleri uzaktan eğitim sürecinde derse bağlanmada en çok EBA platformunu ve Zoom yazılımını kullanmışlardır. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde en çok kullandıkları öğretim materyalleri ise test ve Z-Kitap olmuştur. Öğretmenlerin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüş ve önerileri incelendiğinde öğrencilerin derse katılımlarının düşük olduğu ve uzaktan eğitime bağlanmak için öğrencilere gerekli donanım desteğinin sağlanması gerektiği ifade edilmiştir. Öğretmenler, uzaktan eğitimin avantajı olarak ekonomik olduğunu ve zaman tasarruf sağladığını belirtmiştir. Ayrıca öğretmenlere göre uzaktan eğitimin yüz yüze eğitim ile karşılaştırıldığında yetersiz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada pandemi sürecinden sonra yüz yüze telafi eğitimi yapılması gerektiği, EBA TV'den işlenen sınıf derslerinin yüzeysel, geleneksel ve kolay olduğu, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin sağlıklı değerlendirilmesinin yapılmadığı ve pandemi sürecinde özel okullar ile devlet okulları arasında öğrenci öğrenmelerini etkileyecek şekilde bir farklılığın oluştuğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca pandemi sürecinde maddi imkânsızlıktan dolayı uzaktan eğitime bağlanamayan öğrencilere yönelik verilen desteğin yetersiz kaldığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi gerektiği önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to reveal the opinions and evaluations of classroom teachers about distance education during the pandemic process. The research was designed according to the cross-sectional survey model. The research was carried out in private and public schools affiliated to the Ministry of National Education in the 2021-2022 academic year. 163 teachers from Balıkesir province participated in the research. The data were collected by applying face-to-face to the participants with the prepared questionnaire. Frequency and percentage were used in the analysis of the quantitative data obtained from the research. The data obtained from the open-ended questions were analyzed with the content analysis technique. According to the data analysis results of the research; Primary education teachers mostly used EBA platform and Zoom software to connect to the lesson in the distance education process. The most used teaching materials by the teachers in the distance education process were test and Z-Book. When the opinions and suggestions of the teachers regarding distance education during the pandemic process were examined, it was stated that the students' participation in the course was low and the necessary hardware support should be provided to the students in order to connect to distance education. Teachers stated that the advantage of distance education is that it is economical and saves time. In addition, according to the teachers, it was concluded that distance education is insufficient when compared to face-to-face education. In the research, it has been revealed that face-to-face make-up education should be done after the pandemic process, the classroom lessons taught on EBA TV are superficial, traditional and easy, the students are not evaluated properly in the distance education process, and there is a difference between private schools and public schools that affects student learning during the pandemic process. . In addition, it was revealed that the support given to students who could not connect to distance education due to financial impossibility during the pandemic process was insufficient. In line with these results, it is suggested that in-service training for teachers on distance education applications should be organized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEBAen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarının etkililiği hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of primary school teachers' opinions on the effectiveness of distance education applicationsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorEryüzlü, Ceren
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record