Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Cevdet
dc.contributor.authorTercan, Gülşah
dc.date.accessioned2024-09-05T12:19:47Z
dc.date.available2024-09-05T12:19:47Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-25
dc.identifier.citationTercan, G. (2022). The relationship between EFL instructors' professional development perceptions and research attitudes. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6292
dc.description.abstractMesleki gelişim süreci, eğitmenlerin İngilizce öğretirken araştırmaya dayalı etkinliklere katılmalarını sağlayan ve eğitim kalitesini artıran mükemmel bir yöntem olarak kabul edilir. Bu karma yöntem çalışmasında, nicel aşamanın amacı, yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretim görevlilerinin mesleki gelişim algıları ile araştırma tutumu arasında cinsiyet, deneyim, araştırmaya katılımı, mesleki gelişim etkinliklerine katılımı, yayımlanan makalelerin sayısı, katıldığı mesleki gelişim etkinliklerinin sayısı, kendi araştırma yapma yeteneklerinin değerlendirilmesi ve mesleki gelişim sürecinin değerlendirilmesi gibi farklı değişkenler açısından bir ilişki olup olmadığını bulmaktır. Bu nedenle, nicel veri eğitmenlerin araştırma tutumunun yanı sıra mesleki gelişim algıları ile ilgili iki ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılar, farklı üniversitelerin yabancı diller yüksekokulunda görev yapan 129 öğretim görevlisinden oluşmaktadır. Bu çalışmanın nitel aşaması ise eylem araştırmasının sürecini, bu sürecin mesleki gelişim algıları ve araştırma tutumları üzerindeki etkisini ve ayrıca eğitmenlerin eylem araştırmasından beklentilerini ortaya çıkararak araştırma sorularını yanıtlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda nitel aşamanın veri toplaması, kolay örneklemeye dayalı olarak seçilen 2 gönüllü öğretim görevlisinin ön ve son görüşmeleri, sınıf içi gözlemleri ve alan notlarına dayandırılmıştır. Nicel veriler, SPSS yardımı ile bağımsız örneklem t-testi, Pearson korelasyonu, tek yönlü ANOVA; nitel veriler ise betimsel olarak incelenmiştir. Bulgulara göre, öğretim görevlilerinin mesleki gelişim algıları yüksek düzeyde olumludur, öte yandan araştırma tutumları orta düzeydedir. Ek olarak, sonuçlar öğretim görevlilerinin mesleki gelişim algıları ile araştırma tutumları arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, eylem araştırması uygulama süreci, eylem araştırmasının öğretim görevlilerinin mesleki gelişim algıları ve araştırma tutumları üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak bu çalışma, eğitim politikasını belirleyenleri, kurum yönetimlerini ve öğretim görevlilerini dil öğretimi ve mesleki gelişim için araştırma yapmanın önemi konusunda aydınlatmaktadır.en_US
dc.description.abstractProfessional Development (PD) process is regarded as an excellent method for boosting teaching quality by allowing instructors to engage in inquiry-based activities in English language teaching (ELT). In this mixed method study, the aim of the quantitative phase is to find whether there is a relationship between the English as a Foreign Language (EFL) instructors' perceptions towards PD and Research Attitude (RA) in terms of different variables such as gender, the time at work, engagement in research, attendance at PD activities, the number of published papers, the number of professional development activities attended, assessment of their own ability to conduct research and assessment of professional development process. Therefore, the quantitative strand was gathered through two scales related to PD perceptions as well as RA of instructors. The participants consist of 129 instructors who work at the school of foreign languages of different universities. In the qualitative phase, this study attempts to answer the research questions by exploring the process and effect of Action Research (AR) on PD and RA as well as the instructors' expectation from AR. In this respect, qualitative strand was based on pre and post interviews, observations, and field notes from 2 volunteer instructors recruited based on convenience sampling. The quantitative data were analysed with the help of SPSS by means of independent samples t-test, Pearson's correlation, one-way ANOVA; and the qualitative data were investigated descriptively. According to the findings, the prospective EFL instructors' perceptions of PD was positive and their RA was neutral. Additionally, the results revealed that there is a positive correlation between PD perceptions and RA of instructors. The process of AR implementation demonstrated that AR has a positive effect on instructors' PD perceptions and RA. Taken together, this study can inform education policy-makers, administrations and instructors in relation to the employment of research for language teaching and PD.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki gelişimen_US
dc.subjectAraştırmaya yönelik tutumen_US
dc.subjectİngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretim görevlilerien_US
dc.subjectİngiliz dili eğitimien_US
dc.subjectEylem araştırmasıen_US
dc.subjectProfessional developmenten_US
dc.subjectResearch attitudeen_US
dc.subjectEFL instructorsen_US
dc.subjectEnglish language teachingen_US
dc.subjectAction researchen_US
dc.titleThe Relationship between EFL instructors' professional development perceptions and research attitudesen_US
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğreten eğitmenlerin mesleki gelişim algıları ile araştırma tutumları arasındaki ilişkien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorTercan, Gülşah
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record