Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSevinç Postacı, Emine
dc.contributor.authorGüler, Bedir İslam
dc.date.accessioned2024-09-05T12:17:12Z
dc.date.available2024-09-05T12:17:12Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-12-28
dc.identifier.citationGüler, B.İ. (2022). Bir saatlik ekstremite turnike uygulama eğitiminin, kanamayı durdurabilme başarısının ölçülmesi; iki aylık süreçte eğitimin kalıcılığının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6286
dc.description.abstractBu çalışma, daha önce Turnike Uygulama Eğitimi almamış sağlık personellerinin bir saatlik eğitim sonrası kanama durdurma becerilerini ve bir saatlik eğitimin iki aylık süreçte kalıcılığını ölçmek için tasarlanmış deneysel bir çalışmadır. Ankara'da görev yapan, askeri harekat bölgelerindeki görevlendirmelere katılan ve daha önce ekstiremite turnike uygulama eğitimi almamış 31 Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi gönüllüsü sağlık personeli üzerinde; Eğitim Öncesi, Eğitim Sonrası ve 2.ay da turnike uygulaması ile kanama durdurma becerileri ölçülmüştür. Başarılı turnike uygulaması; turnike yerinin doğruluğu, turnike uygulama süresi ve uygulama sonrası ekstiremite distalinde nabız varlığını kontrol eden 3 parametre ile ölçülmüştür. Katılımcıların çoğunluğu turnike uygulama süresini doğru zaman aralığında yaptıklarından, turnike uygulama süresi açısından eğitim zamanlarına göre anlamlı fark bulunmazken (38,5 ± 9,7sn); turnike yeri doğruluğu ((EÖ: %51,6) (ES: %96,8) (2.AY: %100,0)) ve turnike uygulama sonrası ekstremitede nabız varlığı değerleri yönünden eğitim zamanları arasında pozitif yönlü anlamlı bir fark olduğu ((EÖ:%16,1) (ES:%80,6) (2.AY:%90,3)) bulunmuştur. Turnike Uygulama becerisi yönünden cinsiyetler arasında da anlamlı bir fark olmadığı (P=0,481) bulunmuştur. Sonuç olarak; çalışmamızda teorik ve pratik içeriğe sahip bir saatlik Turnike Uygulama eğitiminin kanama durdurma becerisi geliştirmede etkili olduğu ve bu etkinin iki ay kalıcılığını koruduğu bulunmuştur. Bu çalışma, düşük maliyetli ve kısa zamanda sunulan bir Turnike Uygulama eğitiminin, travmaya bağlı önlenebilir ölümlerin başında gelen kanamaya karşı etkisini literatüre kazandırmak konusunda önemlidir.en_US
dc.description.abstractThis study is an experimental study designed to measure the bleeding-stopping skills of healthcare professionals after receiving Tourniquet Application Training. "Bleeding-stopping with tourniquet application" skills of 31 UMKE volunteer (Turkish National Medical Rescue Team) health personnel who were assigned to military operations were measured (Pre-training, Post-Training, and in the 2nd month after training). Successful tourniquet application was measured with 3 parameters that control the accuracy of tourniquet location, tourniquet application time, and the presence of pulse in the distal extremity after application. There was no significant difference between the groups in terms of tourniquet application time (38.5 ± 9.7 seconds), since the majority of the participants performed the tourniquet application time in the correct time interval. There was a significant positive difference between the groups in terms of tourniquet location accuracy [(Pre-training: 51.6%) (Post-training: 96.8%)(After Training: 2nd month: 100.0%)] and extremity pulse presence values after tourniquet application [(Pre-training: 16%),1) (After Training: 80.6%) (After Training: 2 months: 90.3%)]. It was also found that there was no significant difference between the genders in terms of tourniquet application skills (P=0.481). As a result, we found that a one-hour Tourniquet Application Training with theoretical and practical content was effective in improving the ability to stop bleeding, and this effect remained for two months. Our study is important in evaluating the effect of a low-cost and short-term Tourniquet Application Training on bleeding, which is one of the leading preventable deaths due to trauma.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTaktik tıpen_US
dc.subjectTaktik ilk yardımen_US
dc.subjectKanama durdurmaen_US
dc.subjectTurnikeen_US
dc.subjectTactical medicineen_US
dc.subjectTactical first aiden_US
dc.subjectStop bleedingen_US
dc.subjectTourniqueten_US
dc.titleBir saatlik ekstremite turnike uygulama eğitiminin, kanamayı durdurabilme başarısının ölçülmesi; iki aylık süreçte eğitimin kalıcılığının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeMeasuring the effect of A ONE-HOUR-extremity-tourniquet-application training on stopping bleeding; evaluation of the sustainability of education in a TWO-months processen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sağlık Hizmetleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorGüler, Bedir İslam
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record