Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorOrkun Göktepe, Ahmet
dc.contributor.authorŞencan, Tuba
dc.date.accessioned2024-09-05T11:47:14Z
dc.date.available2024-09-05T11:47:14Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationŞencan, T. (2022). Sosyal medyanın insan davranışları üzerinde etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6233
dc.description.abstractBu çalışmada sosyal medyanın insan davranışları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Literatür kapsamında genel değerlendirmeler yapılmış, nitel görüşme formu hazırlanarak sosyal medyanın insan davranışlarına etkilerine yönelik görüşler incelenmiştir. Sosyal medya, günümüzün değişen teknolojik araçlarından biridir. İletişim şekline ve insanların davranışlarına etki eden medya uygulamaları, özellikle de insanların yönelimleri üzerinde belirleyici olabilmektedir. Sosyal medyanın literatürde de araştırıldığı üzere olumsuz etkileri azaltıldığında ve sosyal medya bağımlılığının olmaması halinde bireye önemli katkılar sunabileceği görülmektedir. İnsanların kendilerini geliştirme, yorumlar katma, kaliteli içerik oluşturma, görüş geliştirme, sosyalleşme gibi birçok olumlu unsurlar da vardır. Ancak sosyal medyanın olumsuz açıdan etkileri de hem diğer kullanıcılar hem de güvenlikle ilgili konular açısından risk faktöründedir. Olumsuz açıdan etkiler genel olarak sosyal medyada, insanların kimlik hırsızlığına maruz kalması, siber saldırılara maruz kalması gibi nedenlerden dolayı risklidir. Bu nedenle sosyal medyanın etkileri ve sonuçları, önemlidir. Bununla birlikte araştırmada nitel anket formu için verilen cevaplar incelendiğinde, katılımcıların kullanıma erken dönemlerde başladığı, insan ilişkilerine sosyal medyada önem verildiği, Instagram ve Twitter platformlarını kullanım amaçlarının değiştiği gibi faktörler belirlenmiştir. Bununla birlikte sosyal medya, insan ilişkilerinde de önemli bir faktör olup yapılan yorumlara dönüş almaya önem verildiği, takip sırasında da etkileşim almaya özen gösterildiği, bir motivasyon kaynağı olması için etkileşimin olması gerekliliğinden bahsettikleri ifade edilebilmektedir. Dolayısıyla insanların yönelimleri de aynı kapsamda belirleyici bir faktördür.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effects of social media on human behavior were investigated. General evaluations were made within the scope of the literature, a qualitative interview form was prepared and the views on the effects of social media on human behavior were examined. Social media is one of today's changing technological tools. Media practices that affect the way of communication and people's behavior can be determinative, especially on people's orientations. As researched in the literature, it is seen that when the negative effects of social media are reduced and social media addiction is not present, it can provide significant contributions to the individual. There are also many positive elements such as improving people's self-improvement, adding comments, creating quality content, developing views, and socializing. However, the negative effects of social media are also a risk factor for both other users and security-related issues. Negative effects are generally risky on social media, as people are exposed to identity theft, cyber attacks, etc. Therefore, the effects and results of social media are important. However, when the answers given for the qualitative questionnaire were examined in the research, it was determined that the participants started using it at an early period, human relations were given importance in social media, and the purpose of using Instagram and Twitter platforms had changed. However, social media is also an important factor in human relations, it can be stated that it is important to get feedback on the comments made, attention is paid to receiving interaction during the follow-up, and they talk about the necessity of interaction in order to be a source of motivation. Therefore, the orientation of people is also a determining factor in the same context.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectİnsan davranışlarıen_US
dc.subjectSosyal medya etkisien_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectHuman behaviorsen_US
dc.subjectSocial media impacten_US
dc.titleSosyal medyanın insan davranışları üzerinde etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of social media on human behaviorsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı (BİİBF)en_US
dc.institutionauthorŞencan, Tuba
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record