dc.contributor.advisor | Serbes, Şakir | |
dc.contributor.author | Kaşdemir, Rıdvan | |
dc.date.accessioned | 2024-09-05T11:28:33Z | |
dc.date.available | 2024-09-05T11:28:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-01-27 | |
dc.identifier.citation | Kaşdemir, R. (2022). Beden eğitimi öğretmen adayı ve öğretmenlerinin futbol alan bilgi düzeyinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/6208 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, BE Öğretmen adayı ve alanda çalışan BE Öğretmenlerinin futbol GAB düzeylerini incelenmek amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu (n=176) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencisi ile alanda çalışan (n=193) Beden Eğitimi Öğretmeni, toplam 369 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden "nedensel karşılaştırma" kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Dervent ve diğerleri (2018) tarafından geliştirilen ve 30 çoktan seçmeli test sorundan oluşan Futbol GAB testi kullanılmıştır. Katılımcıların testten başarılı kabul edilebilmeleri için toplam soruların % 70 ve üzeri doğru cevaba sahip olmaları gerekmektedir (Castelli ve Williams, 2007). Veriler elektronik ortamda Google forms aracılıyla toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 23.0 istatistik programı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin tanımlayıcı analizleri hesaplanmıştır. Varyansların homojenliği için levene's testine bakılmıştır. İkili grupların karşılaştırılmasında independent sample t testi, üç gruplu karşılaştırmalarda one way anova ve non parametrik testlerden Kruskal Wallis H testi uygulanmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda farkın belirlenebilmesi için parametrik post-hoc testlerinden tukey kullanılırken non parametrik test sonuçlarında farkın tespit edilebilmesi için games-howell testi kullanılmıştır. İstatistiki olarak çıkan farkın etki büyüklüğünün belirlemesi için cohen'd ve eta kare değerlerine bakılmıştır. Araştırma bulgularından hareketle BE öğretmen adayı (X=15,1±4,95) ve BE öğretmenlerin (X=17,6±4,41), futbol GAB arasında istatistiki olarak anlamlı fark [t(367) = -5,11 p=0,001] olduğu belirlenmiştir. Erkek katılımcıların futbol alan bilgi düzeylerinin (X=17,4±4,70) kadın katılımcılara (X=15,2±4,71) göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir [t(367) = -4,59 p=0,001]. göstermektedir. Ayrıca futbol oynama durumuna [t(367) = -5,08 p=0,001], futbol eğitimi almış olma [t(367) = -3,40, p=0,001], antrenörlük deneyim sürelerine (p=0.001) ve katılımcıların antrenör lisans düzeyine göre istatistiki olarak anlamlı fark (p=0,000) olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu araştırma bulguları BE öğretmen adayı ve BE öğretmenlerinin futbol GAB düzeyinin yeterli olmadığını (%70 ve üzeri doğru yanıt) göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of the study was to investigate Pre-service and In-service physical education teachers' Soccer/Football content knowledge levels. Participants were composed of Pre-service (n= 193) (continuing physical education teacher education program as a senior student) and in-service (n=176) (working as PES teacher in schools), a total of 369 PE teachers. The causal-comparative method was used in this study. Data were collected by using the Soccer/Football content knowledge test that was developed by Dervent et al. (2018). The soccer/Football content knowledge test includes 30 multiple-choice test questions. In order for the participants to be considered successful in the test, they must have 70% or more correct answers to the total questions (Castelli ve Williams, 2007). Data were collected via online by using Google forms. The analysis of the data was carried out using the SPSS 23.0 statistical program. Descriptive analysis was conducted after data was obtained. Levene's test was used for homogeneity of variances. Independent sample t-test was used to compare paired groups, one-way ANOVA and non-parametric Kruskal Wallis H test were used for three-group comparisons. Tukey, one of the parametric Post-Hoc tests, was used to determine the difference in multiple comparisons, while the Games-Howell test was used to detect the difference in non-parametric test results. Cohen's d and eta square values were checked to determine the effect size of the statistical difference. Based on the findings, there is a statistically significant difference between PE pre-service teachers' (X=15.1±4.95) and PE teachers' (X=17.6±4.41) Soccer/Football content knowledge test scores [t(367) = -5.11 p =0.001]. Based on the gender variable, It has been determined that the football field knowledge level of male participants (X=17.4±4.70) is higher than female participants (X=15.2±4.71). [t(367) = -4.59 p=0.001]. In addition, statistically significant differences were observed based on participants' status of playing football [t(367) = -5.08 p=0.001], having received football training [t(367) = -3.40, p=0.001], duration of coaching experience (p=0.001), and level of coaching certification levels (p=0.000). In conclusion, findings indicated that both pre-service and in-service PE teachers' Soccer/Football content knowledge levels were insufficient. (70% and above correct answer). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Beden eğitimi öğretmeni | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayı | en_US |
dc.subject | Futbol genel alan bilgisi | en_US |
dc.subject | Physical education teacher | en_US |
dc.subject | Teacher candidate | en_US |
dc.subject | Football general content knowledge | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmen adayı ve öğretmenlerinin futbol alan bilgi düzeyinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of PRE-service and in-service physical education teachers'football content knowledge levels | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Kaşdemir, Rıdvan | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |