İçsel pazarlamanın çalışan performansı üzerindeki etkisinde iş tatmini ve algılanan örgütsel desteğin aracı rolü üzerine bir araştırma
Künye
Alp, M. (2022). İçsel pazarlamanın çalışan performansı üzerindeki etkisinde iş tatmini ve algılanan örgütsel desteğin aracı rolü üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Teknolojinin ve küreselleşmenin hızlı gelişimi ile insanlar arasındaki mesafeler hem somut hem de soyut olarak kısalmıştır. Bu gelişmeler toplum ve birey sağlığına yönelik olumlu sonuçların elde edilmesine katkıda bulunurken pandemi gibi olumsuz bazı durumlara da yol açabilir. Dünya nüfusunun da artışı göz önünde bulundurulduğunda gelecekte sağlık hizmetlerine ihtiyacın artacağı varsayılabilir. Bu noktada sağlık hizmetlerinin sürekliliğinin sağlanmasında en önemli faktörlerden olan insan faktörünün incelenmesi gerekmektedir. Çalışmanın amacı sağlık kurumlarında içsel pazarlama uygulamalarının çalışan performansı üzerindeki etkisinde iş tatmini ve algılanan örgütsel desteğin aracılık rolünün araştırılmasıdır. Çalışmada öncelikle araştırmaya konu edilmiş kavramlar ile ilgili bir yazın taraması yapılmış ardından yöntem hakkında bilgi verilmiştir. Ardından veri analizleri vasıtasıyla edinilen sonuçlar raporlaştırılmıştır. Sonuç kısmında bulgular değerlendirilmiş araştırmacılara, ilgili kişi ve kurumalara bazı önerilerde bulunulmuştur. Balıkesir ve Çanakkale illerindeki sağlık kurumlarında hizmet vermekte olan sağlık çalışanları ile yapılan çalışmanın sonuçlarına göre içsel pazarlamanın çalışan performansı üzerindeki etkisinde hem iş tatmininin hem de algılanan örgütsel desteğin aracılık rolü olduğu gözlenmiştir. With the rapid development of technology and globalization, the distances among people have shortened, both concretely and intangibly. While these developments contribute to the achievement of positive results for the health of the society and the individual, they may also lead to some negative situations such as pandemics. Considering the increase in the world population, it can be assumed that the need for health services will increase in the future. At this point, it is necessary to examine the human factor, which is one of the most important factors in the continuity of the health service. The aim of the study is to investigate the mediating role of job satisfaction and perceived organizational support in the effect of internal marketing practices on employee performance in health institutions. In the study, first of all, a literature review about the concepts that were the subject of the research, was made and then information about the method was given. Then, the results obtained through data analysis were reported. In the conclusion part, the findings were evaluated and some suggestions were made to the researchers, related persons and institutions. According to the results of the study conducted with healthcare professionals working in health institutions in Balıkesir and Çanakkale provinces, it was observed that both job satisfaction and perceived organizational support has mediating role in the effect of internal marketing on employee performance.