Sanal gerçeklik teknolojisi ile desteklenen deneyimsel öğrenmenin öğretmen eğitiminde uygulanmasına ilişkin bir durum çalışması
Citation
Karadayı, Z. (2022). Sanal gerçeklik teknolojisi ile desteklenen deneyimsel öğrenmenin öğretmen eğitiminde uygulanmasına ilişkin bir durum çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu çalışma, sanal gerçeklik teknolojisi ile desteklenmiş deneyimsel öğrenmenin öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik olarak Eğitim Fakültesi öğrencileri üzerinde yapılmış bir durum çalışmasıdır. Bu kapsamda Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2021-2022 Bahar yarıyılında öğrenim gören ve Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinden başarıyla geçmiş olan 29 katılımcı çalışmaya alınmış ve sanal gerçeklik teknolojisi destekli deneyimsel öğrenmeye ilişkin görüşleri; yarı yapılandırılmış görüşmeler, metafor analizi ve yapılandırılmamış araştırmacı gözlemleri yardımıyla araştırılmıştır. Önce deneyimsel öğrenme kuramı ve sanal gerçeklik teknolojileri bir sunu yardımıyla anlatılmış, ardından bir AB Erasmus+ projesi kapsamında deneyimsel öğrenme döngüsüne uygun olarak hazırlanmış ve sanal gerçeklik teknolojisi ile desteklenmiş olan 3 serbestlik derecesine sahip iki senaryo; cardboard sanal gerçeklik gözlüğü yardımıyla katılımcılara deneyimsel öğrenme metodolojisi takip edilerek deneyimletilmiştir. Ardından katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formunun soruları yöneltilmiş ve katılımcıların deneyimlerine ilişkin metaforları araştırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda hem deneyimsel öğrenme hem de sanal gerçeklik teknolojisinin eğitimin genelinde ve öğretmen eğitiminde kullanılması yönünde olumlu görüşler olduğu görülmüştür. Katılımcıların sanal gerçeklik teknolojisinin daha yoğun kullanılması gerektiğini düşündüğü ve özellikle pandemi dönemi gibi zamanlarda bu teknolojinin eğitimin birçok alanında kullanışlı ve yararlı olacağına inandıkları görülmektedir. Başlangıç seviyesinde teknolojiye sahip bir sanal gerçeklik deneyimi yaşamış olsalar da katılımcıların bu deneyimden olumlu yönde etkilendikleri ve eğitimde sanal gerçeklik teknolojisi yardımıyla deneyimsel öğrenmenin aktif olarak kullanılması konseptini destekledikleri anlaşılmıştır. This is a case study conducted on Faculty of Education students regarding the application of experiential learning supported with virtual reality technology in teacher education. In this context, 29 participants studying at Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education during the 2021-2022 Spring semester and successful at the Teaching Principles and Methods course were recruited, and their viewpoints on the application of experiential learning supported with virtual reality technology in teacher education were investigated with semi-structured interviews, metaphor analyses, and unstructured researcher observations. Initially participants were given a presentation on experiential learning theory and virtual reality technologies, and then two scenarios (3-degrees-of-freedom) developed in accordance with the experiential learning cycle supported by virtual reality technology for an EU Erasmus+ project were experienced by the participants using cardboard virtual reality glasses under guidance of experiential learning methodology. Semi-structured interview questions were then asked to participants and their metaphors regarding their experience were investigated. The results of the analyses display positive attitude towards both experiential learning and the applications of virtual reality technology in general education as well as teacher education. It is observed that the participants believe in the expansion of virtual reality technology as well as its benefits and convenience in education especially during the times like the pandemic. Despite having experienced a relatively primitive virtual reality setting, participants were positively affected by the experience and they actively supported the concept of experiential learning supported with virtual reality applications in education.