Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKıncal, Remzi Yavaş
dc.contributor.authorErcan, Peren
dc.date.accessioned2024-09-05T07:56:55Z
dc.date.available2024-09-05T07:56:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-15
dc.identifier.citationErcan, P. (2022). Türk ve Japon masallarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6043
dc.descriptionBu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonunca kabul edilen SDK-2021-3608 nolu proje kapsamında desteklenmiştir. Proje No: 3714en_US
dc.description.abstractBir arada yaşamaya başlayarak toplumu oluşturan insan, beraberinde ürettikleriyle kültür olarak ifade edilen kavramı da oluşturmuştur. Toplumların gelişmesiyle birlikte kültürün ve ona bağlı olan değerlerin bir sonraki nesle aktarılması adına çeşitli yöntemler ve araçlar ortaya çıkmıştır. Bu araç ve yöntemler genel olarak değerler eğitimi şeklinde ifade edilmektedir. Bu araçlardan biri de masaldır. Bu araştırmada birbirinden uzak iki farklı coğrafyada bulunan Türkiye ve Japonya'nın masalları değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Kunio Yanagita'nın masal derlemesinden yirmi üç Japon masalı ve Ziya Gökalp'in masal derlemesinden on iki Türk masalındaki değerler tespit edilmiş, sonuçlar hem değerler, hem kültür bağlamında karşılaştırılmıştır. Değerlerin tespiti sürecinde yöntem olarak betimsel içerik analizi, değerler modeli olarak işlevsel insan değerleri modeli kullanılmıştır. Masallardaki değerler, metinlerde yer alan sözcüklerin anlamlarına göre tespit edilmiştir. Japonca masallar araştırmacının kendi çevirisi olup doğrudan orijinal dil olan Japoncadan çevrilmiştir. Araştırmanın sonucunda Türk masallarında sıklıkla görülen değerler duygu, duygulanım, itaat, itibar, dindarlık, destek ve güç değerleri olarak tespit edilmiştir. Japon masallarında ise başarı, duygu, duygulanım, güç, dindarlık ve destek değerleri ön plana çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractPeople who began to live together over a certain time, created society and produced culture within the population. By the developing of society, new methods and tools emerged to transfer the culture and values to next generations. These methods and tools are generally defined as values education. Telling fairy tales is one of these methods. In this thesis, the fairy tales of Turkey and Japan which are two geographically distant countries have been analyzed. Selected fairy tales are twenty-three Japanese fairy tales from Kunio Yanagita's anthology and twelve fairy tales from Ziya Gökalp's anthology. Thus, values are analyzed and results are compared in terms of values education and culture. In process of analyzing values, the chosen method is descriptive content analysis, which were analyzed in terms of functional theory of human values model. Values are specified according to their meanings in all of fairy tale texts. Japanese fairy tales are translated by researcher's himself and they are translated from the original language of Japanese. Results show that primary values of Turkish fairy tales are emotion, affectivity, obedience, prestige, religiosity, support and power. Success, emotion, affectivity, power, religiosity and support are frequent values in Japanese fairy tales.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectMasalen_US
dc.subjectTürk masallarıen_US
dc.subjectJapon masallarıen_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.subjectFairy taleen_US
dc.subjectTurkish fairy talesen_US
dc.subjectJapanese fairy talesen_US
dc.titleTürk ve Japon masallarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of Turkish and Japanese fairy tales in terms of values educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorErcan, Peren
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record