Covıd-19 sürecinde evden çalışmanın verimlilik üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Tekirdağ ilinde bankacılık sektöründe bir uygulama
Citation
Arat, C. (2022). Covıd-19 sürecinde evden çalışmanın verimlilik üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Tekirdağ ilinde bankacılık sektöründe bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Dünyamızı etkisi altına alan yeni Koronavirüs hastalığı (COVID-19) 1 Aralık 2019 yılında Çin'in Vuhan kentinde ortaya çıkmıştır. Önce Çin Halk Cumhuriyeti'ni daha sonra da virüsün hızlı yayılma özelliği ile bütün dünyayı kısa sürede etkisi altına alabilmiştir. COVID-19 ilk önce bir sağlık sorunu olarak ülkeleri etkilerken ilerleyen süreçte anlaşıldığı üzere etkileri hem ekonomik hem sosyal hem de bireyin özgürlüğünü kısıtlayacak derecede güçlü bir etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. COVID-19 'un olası etkilerinden korunmak amacıyla devletler bir dizi önlemler alarak paketler ve bildiriler yayınlamışlardır. Bu önlemler kapsamında getirilen kısıtlamalar çalışma yaşamında değişiklere neden olmuştur. Bu süreci en ufak zararla atlatmaya ve en iyi şekilde yönetmeye çalışan firmalar (bankalar) çalışma şekillerinde değişikliğe giderek evden/uzaktan çalışma modeline geçmişlerdir. Bu tez çalışmasında evden çalışma modelini uygulayan banka çalışanlarının değişen çalışma modeline yönelik görüş ve tutumları incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi olarak çalışma deseni kullanılması uygun görülmüştür. Veri toplama aracı olarak "görüşme formu yaklaşımı" tercih edilmiş, elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; Katılımcılar COVID-19 sürecinde evden çalışmanın bankacılık mesleğine uygun olmadığını düşünmektedirler Ayrıca katılımcıların "Evden Çalışma" modelini verimsiz olarak nitelendirdikleri görülmüştür. Evden çalışan bankacılar "Evden Çalışma" modeline yönelik negatif algılara sahiptirler. The new Coronavirus disease (COVID-19), which affects our world, emerged on December 1, 2019 in Wuhan, China. It was able to affect the People's Republic of China first and then the whole world in a short time with the rapid spread of the virus. While COVID-19 first affected countries as a health problem, it was understood that it had such a strong effect that its effects were both economically and socially and restricting the freedom of the individual. In order to protect from the possible effects of COVID-19, states have published packages and notices by taking a series of precautions. The restrictions brought within the scope of these measures have caused changes in the working life. Firms (banks) trying to overcome this process with the slightest loss and manage it in the best way have changed their working style and switched to home/remote working model. In this thesis, the views and attitudes of bank employees who apply the working from home model towards the changing working model are examined. In the study, the qualitative research method was preferred and the use of case study design was deemed appropriate. As a data collection tool, the "interview form approach" was preferred within the scope of the interview, and the data obtained were analyzed by content analysis technique. As a result of the research; Participants think that working from home during the COVID-19 process is not suitable for the banking profession. In addition, it was seen that the participants described the "Work from Home" model as inefficient. Bankers working from home have negative perceptions of the "Work from Home" model.