dc.contributor.advisor | Zehir Topkaya, Ece | |
dc.contributor.author | Acar, Sibel Can | |
dc.date.accessioned | 2024-09-05T07:42:07Z | |
dc.date.available | 2024-09-05T07:42:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.citation | Acar, S.C. (2022). An investigation into instructional methods, techniques, and materials in an EMI context in Turkish higher education: A case study. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/6023 | |
dc.description | This study is supported by Scientific Research Projects Commission.
Project No: SYL-2021-3689 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı a) %100 İngilizce (Moleküler Biyoloji ve Genetik) ve %30 İngilizce (Biyoloji) olmak üzere iki farklı EDİ politikasını takip eden bölümlerde EDİ öğretim üyeleri tarafından kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim materyallerini b) bu seçimleri etkileyen faktörlerini c) bunları nasıl gözden geçirip revize ettiklerini d) EDİ öğretim elemanlarının öğretim materyallerini tasarlarken, seçerken ve kullanırken dikkate aldıkları kriterleri e) bu yöntem ve tekniklerin seçimleri ile öğretim materyallerinin seçiminin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini, f) EDİ okutmanlarının tercihlerine ilişkin öğrenici görüşlerini g) EDİ okutmanlarının tercihleri ile öğrenenlerin görüşlerinin tamamen İngilizce (%100 İngilizce) ve kısmen İngilizce (%30 İngilizce) olarak yürütülen programlara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu çalışmada, vaka çalışması yaklaşımında, açıklayıcı ardışık karma yöntem deseni kullanılmaktadır. Veriler, bu bölümlerde eğitim veren altı öğretim üyesi ve yine bu bölümlerde okuyan 81 öğrenciden anketler yardımı ile toplanmıştır. Bu süreci takiben, altı öğretim üyesiyle yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, EDİ öğretim elemanlarının yöntem, teknik ve materyal terimleri hakkında net bir anlayışa sahip olmadıklarını göstermektedir. Anket sonuçları, EDİ öğretim üyelerinin, sıklıkla bireysel ve etkileşim merkezli yöntem ve teknikleri tercih ettiğini göstermektedir. Ankette öğretmen merkezli yöntem ve tekniklerin kullanım sıklığı düşük olmasına rağmen, yarı yapılandırılmış görüşmelerde, katılımcıların çoğunluğu bu yöntem ve tekniklerden bahsetmektedir. Hem anket hem de görüşme verilerinin analizi, bu seçimlerin EDİ'nin de dahil olduğu çeşitli faktörlerden etkilendiğini göstermektedir. Öğretim üyeleri, yöntem ve tekniklerini gözden geçirmek ve revize etmek için öğrencileri ve meslektaşları ile sistematik bir şekilde fikir alışverişinde bulunmadıklarını bildirmişlerdir. Öğretim materyallerine gelince öğretim üyeleri, EDİ bağlamında görsel ve görsel-işitsel materyaller kullanmayı tercih etmektedirler. Seçimlerini etkileyen EDİ'nin de içinde olduğu çeşitli faktörler vardır. EDİ öğretim üyeleri, sistematik bir şekilde öğrencilerle ve meslektaşları ile fikir alışverişinde bulunmamaktadır ve öğretim materyallerinin çıktılarına odaklanmaktadır. Öğretim yöntemlerini tasarlarken, seçerken ve kullanırken göz önünde bulundurdukları birkaç kriter vardır ve EDİ, bu kriterlerden biri olarak bulunmuştur. Öğrencilerden elde edilen bulgulara gelince, öğrencilerin çoğu, EDİ öğretim üyelerinin bireysel merkezli ya da etkileşim merkezli yöntem ve teknikler ile birlikte öğretmen merkezli yöntem ve teknikleri de uyguladıklarını bildirmiştir. EDİ öğretim üyeleri daha çok görsel materyalleri ve görsel-işitsel materyal olarak videoları kullanmaktadır. Bölümleri farklı olsa da öğretim yöntem, teknik ve materyalleri açısından öğretim elemanlarının tercihleri hemen hemen aynıdır. Benzer şekilde öğrenci görüşleri, her iki bölümde de yöntem, teknik ve materyal seçimlerinin aşağı yukarı aynı olduğunu göstermektedir. Genel bulgular, öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim materyalleri arasında iki yönlü bir etkileşim olduğunu göstermektedir. Örneğin, materyalin maliyeti, yöntem ve tekniklerin seçimini sınırlayabilir. Benzer şekilde, yöntem ve teknikler, öğretim üyelerini, öğrenciler ve öğretim üyeleri arasında tek yönlü veya iki yönlü etkileşim gerektiren belirli materyalleri kullanmaya yönlendirebilir. Son olarak, bu çalışmanın sonuçlarının EDİ bağlamında öğretim yöntem, teknik ve materyallerinin kullanımına yönelik bir takım çıkarımları vardır. | en_US |
dc.description.abstract | The present study aims to examine a) instructional methods, techniques and instructional materials used by EMI lecturers in the departments which follow two different EMI regimes, i.e. 100% English (Molecular Biology and Genetics) and 30% English (Biology), b) factors affecting these choices c) how they review and revise them d) the criteria considered by EMI lecturers while designing, selecting and using instructional materials e) how the choices of these methods and techniques and the choice of instructional materials interact with one another, f) students' opinions in relation to EMI lecturers' choices g) whether EMI lecturers' choices and students' opinions differ depending on programs run fully in English (100% English) and partially in English (30% English). In the case study approach, an explanatory sequential mixed method design was utilized in this study. The data was gathered from both six EMI lecturers teaching and 81 EMI students studying at a state university through questionnaires. Then, semi-structured interviews were conducted with six EMI lecturers. The findings show that EMI lecturers do not have a clear understanding of the terms methods, techniques, and materials. The questionnaire results show that EMI lecturers frequently choose to implement individual and interaction-centered methods and techniques. In the semi-structured interviews, the majority of them, however, mentioned teacher-centered methods and techniques although these methods and techniques' frequency level of use is low in the questionnaire. The analysis of both questionnaire and interview data shows that these choices are affected by several factors, EMI as being one of them. EMI lecturers reported that they generally do not exchange their ideas with their colleagues and students in a systematic way to review and revise their methods and techniques. As for instructional materials, they prefer to use visual and audio-visual materials in the EMI classroom. There are several factors affecting their choices and EMI appeared as one of them. EMI lecturers do not consult their colleagues and students systematically and they focus on the outcomes of the instructional materials. There are several criteria that they consider when they design, select, and use materials in the classroom, EMI was found to be a major factor. As for the findings from the students' questionnaire, the majority of students reported that EMI lecturers use teacher-centered methods together with either individual-centered or interaction-centered methods and techniques. EMI lecturers mostly use visual materials and videos, as audio-visual materials. In terms of instructional methods, techniques and materials, the lecturers' choices are nearly the same even if their departments are different. Similarly, students' opinions show that the choices of methods, techniques, and materials are roughly the same in both departments. The overall findings show that there is a two-way interaction between instructional methods, techniques and instructional materials. For example, the cost of materials might limit the choices of methods and techniques. Similarly, methods and techniques might lead lecturers to use specific materials that require one-way or two-way interaction between students and lecturers. Finally, the results of this study have a number of implications for the use of instructional methods, techniques and materials in the EMI context. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Medium of instruction | en_US |
dc.subject | English medium of instruction | en_US |
dc.subject | EMI | en_US |
dc.subject | Instructional methods and techniques | en_US |
dc.subject | Instructional materials | en_US |
dc.subject | Higher education | en_US |
dc.subject | Eğitim dili | en_US |
dc.subject | Eğitim dili İngilizce | en_US |
dc.subject | EDİ | en_US |
dc.subject | Öğretim yöntem ve teknikleri | en_US |
dc.subject | Öğretim materyalleri | en_US |
dc.subject | Yükseköğretim | en_US |
dc.title | An investigation into instructional methods, techniques, and materials in an EMI context in Turkish higher education: A case study | en_US |
dc.title.alternative | Türk yükseköğretiminde eğitim dili İngilizce bağlamında öğretim yöntemleri, teknikleri ve materyallerinin incelenmesi: Bir vaka çalışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Acar, Sibel Can | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |