Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Salih Zeki
dc.contributor.authorYetkin, Nefise Gökçen
dc.date.accessioned2024-09-05T07:41:03Z
dc.date.available2024-09-05T07:41:03Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-23
dc.identifier.citationYetkin, N.G. (2022). Sınıf öğretmenlerine yönelik gerçekleştirilen yıldırma eylemlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Çanakkale ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6022
dc.description.abstractÖrgütlerde karşılaşılan yıldırma davranışları, örgütlerin ve işgörenlerin verimlilik ve etkililiğini düşürmektedir. Yapılan çalışmalar, bireylerin özelliklerine göre yıldırmaya maruz kalma düzeylerinin farklılaştığını göstermektedir. Bu araştırmada öğretmenlerin yıldırmaya maruz kalma durumlarının cinsiyet, medeni durum, öğrenim düzeyi, mesleki kıdem ve görev yapılan yer bakımından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve veriler Öğretmenlere Yönelik Yıldırma Ölçeği (ÖYYÖ) kullanılarak Çanakkale ili Merkez, Çan, Ezine, Bayramiç ve Biga ilçelerinde MEB'e bağlı resmi ilkokullarda görev yapan 279 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Toplanan verilerle SPSS 22 paket programı kullanılarak t-Testi ve ANOVA analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlere yönelik yıldırmanın beş boyutunda da medeni durum bakımından farklılık olduğu ve mesleki uygulamaların engellenmesi boyutunda görev yapılan yer bakımından farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractMobbing behaviors encountered in organizations reduce the efficiency and effectiveness of organizations and employees. Studies show that the levels of exposure to mobbing differ according to the characteristics of individuals. In this study, it was aimed to reveal whether the situations of teachers' exposure to mobbing differ in terms of gender, marital status, education level, professional seniority and place of work. Quantitative research method was used in this study and data were collected from 279 primary school teachers working in official primary schools affiliated to the Ministry of National Education in Çanakkale Province Center, Çan, Ezine, Bayramiç and Biga districts by using the Mobbing Scale for Teachers (ÖYYÖ). With the collected data, t-Test and ANOVA analysis were performed using SPSS 22 package program. According to the results of the research, it was concluded that there is a difference in terms of marital status in all five dimensions of mobbing against teachers, and there is a difference in terms of the place where they work in the dimension of preventing professional practices.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYıldırmaen_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectTemel eğitimen_US
dc.subjectMobbingen_US
dc.subjectConflicten_US
dc.subjectPrimary school teacheren_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerine yönelik gerçekleştirilen yıldırma eylemlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Çanakkale ili örneği)en_US
dc.title.alternativeAn analysis of mobbing actions against primary school teachers in terms of different variables (Çanakkale province example)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorYetkin, Nefise Gökçen
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record