Search
Now showing items 1-8 of 8
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde drama yönteminin konuşma becerisine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu çalışmanın amacı, drama yönteminin yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisini tespit etmek, konuşma kaygılarının drama yöntemine bağlı olarak değişip değişmediğini belirlemek, ...
Türkçe derslerinde yaratıcı okuma uygulamaları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
İnsan hayatını etkileme açısından önemli bir yeri olan okumanın bilgi çağında değeri giderek artmaktadır. Okullarda bir ders içinde yer almasının yanında genel çerçevede okuma birçok becerinin edinilmesinde etkili bir yere ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenimine yönelik kaygı ve kaygının dil öğrenimi başarısına etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerde bulunan yabancı dil olarak Türkçeye yönelik kaygıların neler olduğunun ortaya konması; bu kaygıların, dilin dört temel becerisi olarak kabul edilen konuşma, yazma, ...
Dinleme stratejileri öğretiminin beşinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-06-12)
Bu araştırmada, dinleme stratejileri öğretiminin, 5. sınıf Türkçe dersinde dinleme becerilerinin kazanılması üzerindeki etkisinin olup olmadığı sınanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı, dinlemenin geliştirilebilir ...
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde akademik yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı bir çalışma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin yapıldığı kurslarda öğrencilerin Türkçeyi öğrenme nedenlerine bakıldığında ilk sırayı yüksek öğrenim görmek amacı almaktadır. Her yıl ülkemize dünyanın farklı kıta ve ülkelerinden ...
Ortaokul Türkçe derslerinde eleştirel okuryazarlık eğitimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Eleştirel okuryazarlık eğitiminin amacı sorgulayan, yeni ve alternatif fikirler üreten, adalet ve eşitlik kavramlarını önemseyen, sosyal hayata yönelik harekete geçen bireyler yetiştirmektir. Birçok ülkede ana dili eğitimi ...
Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)
Bu araştırmada Doğrudan Öğretim Modeline dayalı konuşma eğitiminin 5. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında ...
Medya okuryazarlığı bağlamında çocuk dergileriyle zenginleştirilmiş Türkçe dersinin etkililiği : bir eylem araştırması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmada medya okuryazarlığı bağlamında çocuk dergilerini Türkçe dersinde materyal olarak kullanılmak, çocuk dergilerinin dersin işlenişini nasıl etkilediğini gözlemlemek amaçlanmıştır. Bunun için "Eylem Araştırması" ...