Search
Now showing items 1-10 of 63
Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin lisans düzeyinde kullandıkları dinleme stratejileri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Türkçenin temel dil becerilerinden biri olan “dinleme”nin bireylere nasıl kazandırılacağı ve nasıl geliştirilebileceği son yıllarda önem kazanmıştır. Bu alanda yapılan araştırmalar dinleme becerisinin ve dinleme eğitiminin ...
Ortaokul Türkçe öğretmenlerinin metin işleme sürecinde kullandıkları soruların incelenmesi: bir durum çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Türkçe öğretmenlerinin metin işleme sürecinde kullandıkları soruların incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen çalışmada, bu ana amaç ekseninde Türkçe öğretmenlerinin edebî ve bilgilendirici metin işleme süreçlerinin her bir ...
Selanik Aristoteles Üniversitesindeki öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmeye karşı tutum ve motivasyonlarının araştırılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu araştırmanın amacı, Selanik Aristoteles Üniversitesi’nde yabancı dil olarak Türkçe öğrenmek isteyen farklı dönelerde öğrenim gören öğrencilerin Türk diline, Türkçe öğrenmeye, Türk insanına, dil öğrenmeye, ebeveynlerinin ...
Yükseköğretim öğrencilerinin işlevsel yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-01-01)
Bireylerin üniversitelere gitme sebeplerine bakıldığında ilk sırada herhangi bir devlet kurumunda ya da özel kurum ve kuruluşlarda iş sahibi olabilmek amacı yer almaktadır. Her yıl ülkemizin farklı yerlerinden binlerce ...
Romanya’da okutulan ve Rumen Eğitim Bakanlığı tarafından basılan ilköğretim Türkçe ders kitaplarının yazım, noktalama yanlışlıkları ve anlatım bozuklukları bakımından incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu araştırmada, Romanya ilköğretim okullarında okutulmakta olan Türkçe ders kitaplarındaki yazım ve noktalama yanlışlıkları ile anlatım bozuklukları incelenmiştir. Araştırmada, doküman taraması yöntemi ile elde edilen ...
Türkçe ve Almancanın ikinci dil olarak öğretilmesinde kullanılan iki ders kitabının yazma becerisi açısından karşılaştırılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Yabancı dil öğretiminde yazma en önemli becerilerden biridir. Çünkü bireyin dile ne kadar hâkim olduğu ancak konuşma ve yazma becerileri alanlarındaki başarısıyla ölçülebilir. Ayrıca yazabilmek için öğrencinin okuduğunu, ...
Türkiye’deki üniversitelerde Tarih Bölümü ve Tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmanın amacı 2013-2014 öğretim yılında Türkiye’deki üniversitelerde tarih bölümü ve tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan karma desen yöntemi ...
9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki önyargıların incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki önyargılar incelenmiştir. Türkçe öğretiminde dil becerileriyle birlikte zihinsel becerilerin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu nedenle, Türkçe öğretiminde ...
Edremit Körfezi kuzey kıyılarında yerel halkın ekoturizme yönelik bilinç ve algısı ve tutumları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Ekoturizm aktiviteleri için önem arz eden çalışma alanında, ekoturizmin nasıl algılandığı ve yerel halkın ekoturizme karşı tutumu incelenmiştir. Ayrıca yapılan anket uygulaması sonucu demografik değişkenlere bağlı olarak ...
Hayat bilgisi dersi kazanımlarının ortak ve derse özgü becerileri kazandırmadaki etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu araştırma, ilköğretim programında yer alan 9 adet ortak becerinin ve 5 adet Hayat Bilgisi dersine özgü becerinin kazandırılmasında, Hayat Bilgisi dersinin ne derece etkili olduğunu öğretmen görüşlerine dayalı olarak ...