Search
Now showing items 1-10 of 17
Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin lisans düzeyinde kullandıkları dinleme stratejileri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Türkçenin temel dil becerilerinden biri olan “dinleme”nin bireylere nasıl kazandırılacağı ve nasıl geliştirilebileceği son yıllarda önem kazanmıştır. Bu alanda yapılan araştırmalar dinleme becerisinin ve dinleme eğitiminin ...
Türkiye’deki üniversitelerde Tarih Bölümü ve Tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmanın amacı 2013-2014 öğretim yılında Türkiye’deki üniversitelerde tarih bölümü ve tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan karma desen yöntemi ...
Işık ünitesinde similasyon yönteminin kullanılmasının öğrencilerin Fen başarısına ve Fen tutumlarına etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu tez çalışmasında, bilgisayar ortamında gerçek durumların birebir oluşturulmasını sağlayan simülasyon yönteminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi incelenmiştir. Çalışmanın evren ve örneklemi Çanakkale ili Kepez ...
Yükseköğretimdeki kadın yöneticilerin dönüşümsel ve sürdürümcü liderlik özellikleri ve metaforları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu çalışmanın başlıca amacı, yükseköğretimde çalışan kadın yöneticilerin dönüşümcü, sürdürümcü liderlik özelliklerine ilişkin algılarını dönüşümsel liderlik teorisi, yöneticilerin görüşleri ve yöneticilerin türettikleri ...
Beşinci sınıf matematik dersinde uygulanan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Odak noktası; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin Matematiğe ilişkin akademik başarıya, öğrenmelerin kalıcılığına, özyeterlilik algısına ve tutuma etkisi olan bu doktora tez çalışması üç boyuttan oluşmaktadır. ...
Web tabanlı uzaktan Türkçe öğretimi uygulamalarının yazılı anlatım dersinde başarı ve tutuma etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu çalışmada, Türkçenin web tabanlı uzaktan öğretimi bağlamında, uzaktan ve örgün yazılı anlatım bilgi ve becerileri eğitimi alan öğrencilerin, Yazılı Anlatım dersine yönelik tutumları ile yazılı anlatım bilgi ve beceri ...
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde drama yönteminin konuşma becerisine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu çalışmanın amacı, drama yönteminin yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisini tespit etmek, konuşma kaygılarının drama yöntemine bağlı olarak değişip değişmediğini belirlemek, ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan soruların nitelik araştırması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Yabancı dil öğretiminde çok çeşitli ölçme değerlendirme uygulamaları bulunmaktadır. Eğitim sürecinde hem ölçme hem de sonrasındaki değerlendirmenin yapılması kaçınılmazdır. Yabancı dil öğrenme uzun zaman gerektirdiği için ...
Türkçe derslerinde yaratıcı okuma uygulamaları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
İnsan hayatını etkileme açısından önemli bir yeri olan okumanın bilgi çağında değeri giderek artmaktadır. Okullarda bir ders içinde yer almasının yanında genel çerçevede okuma birçok becerinin edinilmesinde etkili bir yere ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenimine yönelik kaygı ve kaygının dil öğrenimi başarısına etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerde bulunan yabancı dil olarak Türkçeye yönelik kaygıların neler olduğunun ortaya konması; bu kaygıların, dilin dört temel becerisi olarak kabul edilen konuşma, yazma, ...