Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalbayram, Nazan
dc.contributor.authorBalta, Gamze
dc.date.accessioned2024-09-05T07:19:06Z
dc.date.available2024-09-05T07:19:06Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-05-27
dc.identifier.citationBalta, G. Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi kapsamında hazırladığı bakım planlarında kullandıkları tanılar ve bakım planı hazırlamaya ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5987
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi kapsamında hazırladığı bakım planlarında kullandıkları tanılar ve bakım planı hazırlamaya ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türde olan bu araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde, Eylül 2020- Mayıs 2022 tarihleri arasında yapıldı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde bulunan 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi almış öğrencilerin tamamı (136) evreni oluşturdu. Örneklem seçimine gidilmeyerek evrenin tamamına ulaşmak amaçlandı. Veri toplama da online anket yöntemi ve öğrencilerin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi uygulamasında yaptıkları bakım planları kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS versiyon 25 programı ile tanımlayıcı analizler yapıldı. Ki-kare, Kolmogorov Smirnov ve Mann-Whitney U testi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,53±1,31 ve %86,7'si kadın, %13,3'ü erkektir. Mesleki eğitimleri boyunca bakım planı ile ilgili %91,6'sının eğitim aldığı ve bunların %61,8'inin eğitimi yeterli bulduğu belirlendi. %83,1'inin bakım planı hazırlamanın mesleki eğitim açısından yararlı ve %81,9'unun gerekli olduğunu ifade ettiği bulundu. Bakım planı hazırlamaya ilişkin görüşlerini değerlendirme puan ortalama ve standart sapması 16,54±2,94 olarak hesaplandı. %56,62'sinin ortalamanın üstünde puan aldığı saptandı. Bakım planı hazırlarken en çok veri toplama aşamasında zorluk yaşadıkları ve en fazla beslenme-metabolik alanında hemşirelik tanısı koydukları bulundu. Sonuç: Öğrencilerin bakım planı hazırlamak ile ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu ancak kolaylaştırıcı ve zorlaştırıcı bazı faktörlerin bulunduğunu düşündükleri belirlendi. Hemşirelik süreci aşamalarının birbiri ile bağlantılı olduğu bilgisine öğrencilerin katılıyor olmasına rağmen sürecin tüm aşamalarında zorluk yaşadıkları bulundu.en_US
dc.description.abstractAim: This research was conducted to investigate the diagnoses used by nursing students in the care plans that they prepared within the scope of the Child Health and Diseases Nursing course and their views on preparing a care plan. Materials and Methods: This descriptive and cross-sectional study was conducted at Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing between September 2020 and May 2022. The population of the study consisted of all of the students (136) who had already taken the Child Health and Diseases Nursing course in the spring semester of the 2020-2021 academic year at the Health Sciences Faculty of Çanakkale Onsekiz Mart University. No sampling procedure was employed since it was aimed to reach the entire population. Data were collected by using an online questionnaire and the care plans that were prepared by the students in the practice part of the Child Health and Diseases Nursing course. In the evaluation of the data, descriptive analyses were conducted on the SPSS version 25 software package. Also, Chi-square, Kolmogorov-Smirnov, and Mann-Whitney U tests were used. Results: The mean age of the students was 21.53±1.31 years, 86.7% of them were female, and 13.3% were male. It was determined that 91.6% of the students had received education on care planning during their vocational education and that 61.8% of them found the training adequate. Also, 83.1% of them stated that preparing a care plan was beneficial in terms of vocational education, and 81.9% stated that it was necessary. The mean score and standard deviation value for the assessment of students' views on preparing a care plan were calculated as 16.54±2.94. It was determined that 56.62% of the students scored above the average. It was found that students had the most difficulty during the data collection phase while preparing a care plan and that they made nursing diagnoses most in the nutrition-metabolic areas. Conclusion: It was determined that students had positive opinions about preparing a care plan, but that they thought there were some facilitating and complicating factors. Although they agreed on the fact that the stages of the nursing process were interconnected, it was found that they had difficulties in all stages of the process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik sürecien_US
dc.subjectBakım planıen_US
dc.subjectHemşirelik tanılarıen_US
dc.subjectNursing processen_US
dc.subjectCare planen_US
dc.subjectNursing diagnosesen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi kapsamında hazırladığı bakım planlarında kullandıkları tanılar ve bakım planı hazırlamaya ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeNursing students' diagnoses used in care plans prepared within the scope of child health lesson and their views on preparing a care planen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorBalta, Gamze
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record