dc.contributor.advisor | Aydar, Umut | |
dc.contributor.author | Aslan, Seda | |
dc.date.accessioned | 2024-04-16T06:23:16Z | |
dc.date.available | 2024-04-16T06:23:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-01-24 | |
dc.identifier.citation | Aslan, S. (2022) Çanakkale ili merkez ilçesinin otopark sorununun coğrafi bilgi sistemleri (CBS) ile analizi ve çözüm önerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5935 | |
dc.description.abstract | Otopark sorunu günlük hayatta sık karşılaşılan ve ulaşımın ayrılmaz parçası olan önemli bir sorundur. Otopark sorununun temeli yalnızca park yeri eksikliği değil, aynı zamanda park yönetim eksiklikleridir. Doğru park yönetim politikaları ile park yerlerinin etkin kullanımı sayesinde park sorunu azaltılabilmektedir. Otopark uygulama politikaları için ulaşım altyapısı ve çekim merkezleri birlikte analiz edilmelidir. Bu çalışmada otopark sorunu, ulaşım altyapısı ve çekim merkezleri çerçevesinde, Coğrafi Bilgi Sistemleri ile bütüncül olarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda ulaşımla entegre otopark politikaları önerilmiştir. Çalışma kapsamında; otopark, ulaşım ve trafik çekim merkezlerine ait mahalle bazlı ilişkisel coğrafi veri tabanı kurulmuştur. Yol üstü park için uygun olan yollar analiz edilmiştir. Mahalle bazlı, yol üstü park kapasiteleri (paralel parklanmaya bağlı) hesaplanmıştır. Ağ Analizlerinden "Servis Alan Analizi" kullanılarak, mahallelerin toplu taşıma ve bisiklet ulaşımı bakımından erişebilirlikleri analiz edilmiştir. "Servis Alan Analizi" ile çekim merkezlerinden 250 m yürüme mesafesinde kalan alanlar analiz edilmiştir. Bu alanların içinde kalan yol dışı park alanları ve yol üstü park kapasiteleri sorgulanmıştır. Ayrıca toplu taşıma erişebilirliği ve bisikletle ulaşım erişebilirliği de sorgulanabilir olmuştur. Almanya'da kullanılan ve tüm dünyada kabul gören otopark ihtiyacı hesaplama yöntemi ile Çanakkale ili Merkez ilçe mahallelerinin otopark ihtiyaçları hesaplanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Parking problem is an important problem that is frequently encountered in daily life and is an an inseperable part of transportation. The root of the parking problem is not only the lack of parking, but also the parking management deficiencies. Thanks to the correct parking management policies and the effective use of parking spaces, the parking problem can be reduced. Transportation infrastructure and attraction centers should be analyzed together for parking enforcement policies. In this study, the parking problem is analyzed holistically with Geographic Information Systems within the framework of transportation infrastructure and attraction centers. As a result of the analysis, parking policies integrated with transportation have been proposed. Within the scope of the study, neighborhood-based relational geographic database of parking, transportation and traffic attraction centers has been established. The roads suitable for on-street parking were analyzed. Neighborhood-based, on-road parking capacities (based on parallel parking) were calculated. By using "Service Area Analysis" from Network Analyzes, the accessibility of neighborhoods in terms of public transportation and bicycle transportation was analyzed. With the "Service Area Analysis", the areas within walking distance of 250 m from the attraction centers were analyzed. Off-road parking areas and on-road parking capacities within these areas were queried. In addition, public transport accessibility and bicycle transport accessibility were also inquirable. The parking needs of the central district neighborhoods of Çanakkale were calculated with the method of calculating the parking needs, which is used in Germany and accepted all over the world. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Otopark | en_US |
dc.subject | Ulaşım | en_US |
dc.subject | Coğrafi bilgi sistemleri | en_US |
dc.subject | Mekânsal analiz | en_US |
dc.subject | Servis alan analizi | en_US |
dc.subject | Parking | en_US |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | Geographical information systems | en_US |
dc.subject | Spatial analysis | en_US |
dc.subject | Service area analysis | en_US |
dc.title | Çanakkale ili merkez ilçesinin otopark sorununun coğrafi bilgi sistemleri (CBS) ile analizi ve çözüm önerileri | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of the parking problem of the central district of Canakkale with the geographical information system (GIS) and solution suggestions | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Coğrafi Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Aslan, Seda | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |