dc.contributor.advisor | Yavuz, Aysun | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Zahide Berfin | |
dc.date.accessioned | 2024-04-16T06:21:55Z | |
dc.date.available | 2024-04-16T06:21:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, Z.B. (2022) A survey study on English language instructor's perceptions, experiences, and expectations on online language education. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5927 | |
dc.description.abstract | Bu yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki İngilizce okutmanlarının; çevrimiçi dil öğretimine yönelik algılarını, deneyimlerini ve beklentilerini araştırmaktadır. Araştırma sorularını ele almak için gereken veriler karma yöntem yaklaşımı kullanılarak toplanmıştır. Nicel veriler, uyarlanan bir anket kullanılarak elde edildi ve veriler SPSS programı kullanılarak analiz edildi. Toplanan nicel verilerin analizleri betimsel analiz yöntemiyle yorumlanmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise yarı yapılandırılmış birebir görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Nitel verileri ayrıştırmak için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın hem nicel hem de nitel verileri, öğretim elemanlarının çoğunun çevrimiçi dil öğretimine yönelik olumlu algılara sahip olduklarını, çeşitli zorluklar yaşasalar da süreçten keyif aldıklarını ve zorunlu ders katılımı gibi önerilerin süreci iyileştireceğine inandıklarını göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This master's thesis investigates the perceptions, experiences, and expectations of English language instructors in the School of Foreign Languages at Çanakkale Onsekiz Mart University. The data required to address the research questions was gathered utilizing a mixed method approach. Quantitative data was obtained from questionnaires and the data was analyzed using SPSS program. The analyzes of the collected quantitative data were interpreted with the descriptive analysis method. The study's qualitative data, on the other hand, was gathered through semi-structured one-on-one interviews. The content analysis method was used to break down the qualitative data. Both the quantitative and qualitative data of the study showed that most of the instructors had positive perceptions towards online language teaching, that they enjoyed the process even if they had various difficulties, and that they believed that suggestions such as compulsory course participation would improve the process. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Expectation | en_US |
dc.subject | Experience | en_US |
dc.subject | Instructor | en_US |
dc.subject | Online education | en_US |
dc.subject | Online EFL teaching | en_US |
dc.subject | Perception | en_US |
dc.subject | Beklenti | en_US |
dc.subject | Tecrübe | en_US |
dc.subject | Okutman | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi eğitim | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi EFL öğretimi | en_US |
dc.subject | Algı | en_US |
dc.title | A survey study on English language instructor's perceptions, experiences, and expectations on online language education | en_US |
dc.title.alternative | İngiliz dili okutmanlarının online dil eğitimine ilişkin algıları, deneyimleri ve beklentileri üzerine bir anket çalışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Yılmaz, Zahide Berfin | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |