Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorUluocak, Şeref
dc.contributor.authorSu, Gamze
dc.date.accessioned2024-03-08T12:00:03Z
dc.date.available2024-03-08T12:00:03Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-08-29
dc.identifier.citationSu, G. (2023) Engelli politikalarına yönelik bir yapıbozumu olarak pandemi ve engelli vatandaşlık. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5859
dc.description.abstractBu çalışma engelli bireylerin gündelik deneyimlerini ve Covid-19 pandemisi süresince engelli bireylerin karşılaştıkları durumları anlamayı amaçlamaktadır. Çalışmanın diğer bir odak noktası ise engellilik politikalarının işlerliğini ve kapsayıcılığını engelli bireylerin bakış açısından analiz etmektedir. Çalışmada engelli bireylerin gündelik deneyimlerini daha ayrıntılı ve kapsamlı olarak incelenmesi hedeflenmiş bu nedenle çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden Grounded Teori kullanılmıştır. Bu bağlamda bedensel ve görme engelli yirmi sekiz katılımcı ile yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan derinlemesine görüşme tekniği ile veriler elde edilmiştir. Engelli bireylerin pandemi deneyimleri ve politika olarak engelliliğin incelendiği bu çalışmada çatışmacı yaklaşım, sembolik etkileşimci yaklaşım, sosyal inşacı model, insan hakları modeli ve kesişimsellik teorisi kullanılmıştır. Elde edilen verilerden hareketle çalışmada engellilik deneyimleri, engelliliğe toplumsal bakış, pandemide engelli olma, engellilik ve devlet ilişkisinde engelli politikası inşası engelli bireylerin söylemleri ve deneyimleri üzerinden incelenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to understand the daily experiences of people with disabilities and the situations faced by people with disabilities during the Covid-19 pandemic. Another focus of the study is to analyse the functionality and inclusiveness of disability policies from the perspective of disabled people. The study aims to examine the daily experiences of people with disabilities in more detail and comprehensively, therefore Grounded Theory, one of the qualitative research methods, was used in the study. In this context, data were obtained through in-depth interviews consisting of semi-structured questions with twenty-eight physically and visually disabled participants. In this study, which examines the pandemic experiences of disabled individuals and disability as a policy, the conflictual approach, symbolic interactionist approach, social constructionist model, human rights model and intersectionality theory were used. Based on the data obtained, the study tried to examine the experiences of disability, social view of disability, being disabled in the pandemic, the construction of disability policy in the relationship between disability and the state through the discourses and experiences of disabled individuals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBedensel engellileren_US
dc.subjectPhysical handicappedsen_US
dc.subjectGörme engellileren_US
dc.subjectVisually impaireden_US
dc.subjectRisk toplumuen_US
dc.subjectRisk societyen_US
dc.subjectSosyal politikaen_US
dc.subjectSocial policyen_US
dc.titleEngelli politikalarına yönelik bir yapıbozumu olarak pandemi ve engelli vatandaşlıken_US
dc.title.alternativePandemic and disabled citizenship as a deconstruction of disability policiesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorSu, Gamze
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record