Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Tamer
dc.contributor.authorTonya, Dilara
dc.date.accessioned2024-03-05T13:25:02Z
dc.date.available2024-03-05T13:25:02Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-10-27
dc.identifier.citationTonya, D. (2023) Ulusal ve uluslararası öğretim programlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5846
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise düzeyinde uluslararası geçerliliği olan Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, Cambridge Uluslararası Genel Ortaöğretim Eğitim Sertifikası kimya dersi öğretim programlarını ve ulusal kimya dersi öğretim programı kazanımlarını Yenilenmiş Bloom Taksonomisi göre karşılaştırmaktır. Nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak yürütülen çalışmada, Bakalorya Diploma Programı'nda 362, Cambridge programında 353, ulusal kimya dersi programında 127 kazanım ifadesi analiz edilmiştir. Analizler iki araştırmacı tarafından yapılmıştır. Bireysel yapılan çözümlemelerden sonra araştırmacılar bir araya gelerek görüş ayrılığı bulunan yerlerde tartışma yaparak ortak yargıya varmıştırlar. Sonuçlar frekans ve yüzde değerler kullanılarak tablo ve grafik halinde rapor edilmiştir. Analiz sonuçlarında üç programında bilişsel süreç boyutunda anlama, uygulama ve analiz etme basamaklarında önemli oranda kazanım bulundurduğu, yaratma ve hatırlama basamaklarında bulunan kazanımların ise sınırlı sayıda olduğu tespit edilmiştir. Bakalorya programı bilişsel süreç boyutunda uygulama ve değerlendirme basamağında diğer programlara göre daha fazla oranda kazanım yer alırken Cambridge programı hatırlama basamağında diğer programlara göre daha yüksek oranda kazanım yer almıştır. Ulusal kimya dersi programında bulunan kazanımların analiz basamağı diğer programlardan daha yüksek oranda bulunmuştur. Taksonominin bilgi boyutunda ise bütün programlarda kavramsal bilgi ve işlemsel bilgi basamakları ön plandadır. Bakalorya ve Cambridge programlarında işlemsel bilgi, ulusal programda ise kavramsal bilgi öne çıkmıştır. Çalışma sonuçlarının eğitim yöneticilerine, program geliştiricilere, öğretmelere ve araştırmacılara yön gösterici olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to compare the internationally recognized International Baccalaureate Diploma Programme, the Cambridge International General Secondary Education Certificate chemistry course curriculum at the high school level and the national chemistry course curriculum outcomes according to the Revised Bloom Taxonomy. In the study conducted using the document analysis method, one of the qualitative research designs, 362 achievement statements in the Baccalaureate Diploma Program, 353 in the Cambridge program, and 127 in the national chemistry course program were analyzed. Analyzes were made by two researchers. After individual analyses, researchers came together and discussed areas where there was disagreement and reached a common conclusion. The results are reported in tables and graphs using frequency and percentage values. As a result of the analysis, it was determined that the three programs contained significant outcomes in the cognitive process dimension in the steps of understanding, applying and analyzing, while the outcomes in the steps of creating and remembering were limited. While the Baccalaureate program has more outcomes in the cognitive process dimension in the application and evaluation phase than other programs, the Cambridge program has a higher rate of outcomes in the remembering phase compared to other programs. The analysis step of the outcomes in the national chemistry course program was found to be higher than other programs. In the knowledge dimension of the taxonomy, conceptual knowledge and procedural knowledge steps are at the forefront in all programs. Procedural knowledge came to the fore in the Baccalaureate and Cambridge programs, and conceptual knowledge came to the fore in the national program. It is thought that the results of the study will guide educational administrators, program developers, teachers and researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimya Öğretim Programıen_US
dc.subjectUluslararası Bakalorya Organizasyonuen_US
dc.subjectUluslararası Cambridge Eğitimien_US
dc.subjectYenilenmiş Bloom Taksonomisien_US
dc.subjectInternational Baccalaurate Organizationen_US
dc.subjectInternational Cambridge Educationen_US
dc.subjectChemistry Curriculumen_US
dc.subjectRevised Bloom's Taxonomyen_US
dc.titleUlusal ve uluslararası öğretim programlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of international and national chemistry curriculum accordi̇ng to the revi̇sed bloom's taxonomyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorTonya, Dilara
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record