dc.contributor.advisor | Yıldırım, Tamer | |
dc.contributor.author | Tonya, Dilara | |
dc.date.accessioned | 2024-03-05T13:25:02Z | |
dc.date.available | 2024-03-05T13:25:02Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023-10-27 | |
dc.identifier.citation | Tonya, D. (2023) Ulusal ve uluslararası öğretim programlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5846 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, lise düzeyinde uluslararası geçerliliği olan Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, Cambridge Uluslararası Genel Ortaöğretim Eğitim Sertifikası kimya dersi öğretim programlarını ve ulusal kimya dersi öğretim programı kazanımlarını Yenilenmiş Bloom Taksonomisi göre karşılaştırmaktır. Nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak yürütülen çalışmada, Bakalorya Diploma Programı'nda 362, Cambridge programında 353, ulusal kimya dersi programında 127 kazanım ifadesi analiz edilmiştir. Analizler iki araştırmacı tarafından yapılmıştır. Bireysel yapılan çözümlemelerden sonra araştırmacılar bir araya gelerek görüş ayrılığı bulunan yerlerde tartışma yaparak ortak yargıya varmıştırlar. Sonuçlar frekans ve yüzde değerler kullanılarak tablo ve grafik halinde rapor edilmiştir. Analiz sonuçlarında üç programında bilişsel süreç boyutunda anlama, uygulama ve analiz etme basamaklarında önemli oranda kazanım bulundurduğu, yaratma ve hatırlama basamaklarında bulunan kazanımların ise sınırlı sayıda olduğu tespit edilmiştir. Bakalorya programı bilişsel süreç boyutunda uygulama ve değerlendirme basamağında diğer programlara göre daha fazla oranda kazanım yer alırken Cambridge programı hatırlama basamağında diğer programlara göre daha yüksek oranda kazanım yer almıştır. Ulusal kimya dersi programında bulunan kazanımların analiz basamağı diğer programlardan daha yüksek oranda bulunmuştur. Taksonominin bilgi boyutunda ise bütün programlarda kavramsal bilgi ve işlemsel bilgi basamakları ön plandadır. Bakalorya ve Cambridge programlarında işlemsel bilgi, ulusal programda ise kavramsal bilgi öne çıkmıştır. Çalışma sonuçlarının eğitim yöneticilerine, program geliştiricilere, öğretmelere ve araştırmacılara yön gösterici olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to compare the internationally recognized International Baccalaureate Diploma Programme, the Cambridge International General Secondary Education Certificate chemistry course curriculum at the high school level and the national chemistry course curriculum outcomes according to the Revised Bloom Taxonomy. In the study conducted using the document analysis method, one of the qualitative research designs, 362 achievement statements in the Baccalaureate Diploma Program, 353 in the Cambridge program, and 127 in the national chemistry course program were analyzed. Analyzes were made by two researchers. After individual analyses, researchers came together and discussed areas where there was disagreement and reached a common conclusion. The results are reported in tables and graphs using frequency and percentage values. As a result of the analysis, it was determined that the three programs contained significant outcomes in the cognitive process dimension in the steps of understanding, applying and analyzing, while the outcomes in the steps of creating and remembering were limited. While the Baccalaureate program has more outcomes in the cognitive process dimension in the application and evaluation phase than other programs, the Cambridge program has a higher rate of outcomes in the remembering phase compared to other programs. The analysis step of the outcomes in the national chemistry course program was found to be higher than other programs. In the knowledge dimension of the taxonomy, conceptual knowledge and procedural knowledge steps are at the forefront in all programs. Procedural knowledge came to the fore in the Baccalaureate and Cambridge programs, and conceptual knowledge came to the fore in the national program. It is thought that the results of the study will guide educational administrators, program developers, teachers and researchers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kimya Öğretim Programı | en_US |
dc.subject | Uluslararası Bakalorya Organizasyonu | en_US |
dc.subject | Uluslararası Cambridge Eğitimi | en_US |
dc.subject | Yenilenmiş Bloom Taksonomisi | en_US |
dc.subject | International Baccalaurate Organization | en_US |
dc.subject | International Cambridge Education | en_US |
dc.subject | Chemistry Curriculum | en_US |
dc.subject | Revised Bloom's Taxonomy | en_US |
dc.title | Ulusal ve uluslararası öğretim programlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Comparison of international and national chemistry curriculum accordi̇ng to the revi̇sed bloom's taxonomy | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Tonya, Dilara | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |