İşe adanma ve öz yeterliliğin akademik performans üzerindeki etkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde bir araştırma
Künye
Çavuşoğlu, V. (2022) İşe adanma ve öz yeterliliğin akademik performans üzerindeki etkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Performans, örgütlere rekabet avantajı, verimlilik artışı, etkililik ve sürdürülebilirlik gibi faydalar sağlamaktadır. Yapılan çalışmalar işe adanma ve öz yeterliliğin performansı etkilediğini göstermektedir. Dolayısıyla araştırmanın temel amacını, işe adanma ve öz yeterlilik düzeylerinin akademik performans üzerinde etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu doğrultuda literatür taranarak değişkenler arasındaki ilişkiyi gösteren bir model geliştirilmiştir. Modeli test etmek için Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde görev yapan 318 akademisyenden anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Toplanan verilerle faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi ve anova testi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre akademisyenlerin işe adanmaları ve öz yeterlilikleri ile akademik performansları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca yurt dışında lisans veya lisansüstü eğitim alma, yurt dışında ders verme, unvan ve çalışma alanının, değişkenler üzerinde anlamlı farklılıklar yarattığı da tespit edilmiştir. Performance provides organizations with benefits such as competitive advantage, increased productivity, effectiveness and sustainability. Previous studies show that work engegement and self-efficacy affect performance. Therefore, the main purpose of the research is to examine the effects of work engagement and self-efficacy on academic performance. In this direction, a model showing the relationship between the variables was developed by investigating the literature. In order to test the model, data were collected from 318 academicians working at Çanakkale Onsekiz Mart University through a questionnaire. Factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, regression analysis, t-test and anova test were performed with the collected data. According to the research findings, significant relationships were found between academics' work engagement and self-efficacy and their academic performance. In addition, it has been determined that studying abroad, teaching abroad, academic title and field of study create significant differences on the variables.