Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGöker, Süleyman Davut
dc.contributor.authorŞengören Küçükballı, Sultan
dc.date.accessioned2024-03-05T13:11:25Z
dc.date.available2024-03-05T13:11:25Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-28
dc.identifier.citationŞengören Küçükballı, S. (2022) Okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri düzeyleri ile okul DNA profili arası ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5818
dc.description.abstractBu araştırma, okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri düzeyleri ile Okul DNA profili arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Çanakkale İl Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı kamu okullarında görev yapan 170 okul yöneticisi örnekleminde yapılmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmada veriler Okul Yöneticisi Yansıtıcı Düşünme Ölçeği ile Örgüt DNA'sı Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olup olmadığının belirlenmesi amacıyla Kolmogorov-Smirnov normallik testi yapılmıştır. Ayrıca Skewness (çarpıklık) ve kurtosis (basıklık) değerlerine bakılmıştır. Normal dağılım olmadığından, sosyodemografik özelliklerin etkilerinin belirlenmesi amacıyla Kurskal-Wallis Testi, Mann Whitney-U testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularında, yapılan korelasyon analizi sonucuna göre okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme düzeyleri ve alt boyutları ile sağlıklı örgüt profilleri arası anlamlı ve pozitif ilişki saptanmıştır. Bununla birlikte, regresyon analizi sonucuna göre okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme düzeyleri ve alt boyutları sağlıklı örgüt profillerine pozitif yönlü ve anlamlı etki ettiği görülmüştür. Genel olarak bakıldığında okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme düzeyi eğilimleri arttıkça okulların da sağlıklı DNA profilinde olması görülecektir.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted on a sample of 170 school administrators working in public schools affiliated to the Çanakkale Provincial Ministry of National Education in the 2021-2022 academic year in order to determine the relationship between the reflective thinking tendencies of school administrators and the school DNA profile.In the research designed in the relational screening model, the data were collected through the School Manager Reflective Thinking Scale and the Organizational DNA Scale. Kolmogorov- Smirnov normality test was performed to determine whether the data had a normal distribution. In addition, Skewness and Kurtosis values were examined. Since there is no normal distribution, Kurskal-Wallis Test and Mann Whitney-U test were used to determine the effects of sociodemographic characteristics. According to the results of the correlation analysis, a significant and positive relationship was found between the reflective thinking levels and sub dimensions of school administrators and healthy organization profiles. However, according to the results of the regression analysis, it was seen that the reflective thinking levels and sub dimensions of school administrators had a positive and significant effect on healthy organization profiles. In general, as the reflective thinking level of school administrators increases, it will be seen that schools also have a healthy DNA profile.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDNAen_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectOkul kültürüen_US
dc.subjectSchool cultureen_US
dc.subjectOkul yöneticilerien_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectOkula uyumen_US
dc.subjectSchool adjustmenten_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.subjectÖrgüt DNA'sıen_US
dc.subjectOrganizational DNAen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri düzeyleri ile okul DNA profili arası ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between school managers' levels of reflective thinking tendencies and school DNA profileen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.authorid0000-0002-6477-0464en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorŞengören Küçükballı, Sultan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record