Engelli dostu otellerde restoran atmosferinin tekrar ziyaret etme niyetine etkisi
Künye
Tozan, B. (2022) Engelli dostu otellerde restoran atmosferinin tekrar ziyaret etme niyetine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Araştırmanın amacı, engelli bireylerin engelli dostu otellerdeki restoran atmosferi boyutlarını değerlendirmelerini ve restoran atmosferi algılarının tekrar ziyaret etme niyetleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmada nicel veri yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Hazırlanan anket formları, Ekim 2021-Şubat 2022 tarihleri arasında COVID 19 pandemisi sebebiyle çevrimiçi olarak engelli bireylere ulaştırılmıştır. Veriler 441 engelli bireyden elde edilmiştir. Bulgular doğrultusunda, engelli bireylerin restoran atmosferi algılarının tekrar ziyaret etme niyetleri üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, engelli bireylerin cinsiyetlerinin, medeni durumlarının ve yaşlarının restoran atmosferi algıları üzerinde belirleyici farklılıklar oluşturmadığı sonucuna varılmıştır. Bunların yanı sıra, engelli bireylerin eğitim düzeylerinin, engellilik nedenlerinin, engel türlerinin, konaklama sıklıklarının ve gittikleri otellerin bulunduğu illerin restoran atmosferi algıları üzerinde belirleyici farklılıklar oluşturduğu sonucu elde edilmiştir. Aynı zamanda, engelli bireylerin restoran atmosferinin oturma düzeni, estetik, aydınlatma ve servis elemanı boyutları üzerinde yüksek seviyede olumlu algılamalarının olduğu da ortaya çıkmıştır. Son olarak, restoran atmosferinin alt boyutları ile tekrar ziyaret etme niyeti arasında yüksek düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. The aim of the research is to evaluate the restaurant atmosphere dimensions in disabled-friendly hotels where disabled people go and to measure the effect of restaurant atmosphere perceptions on the revisit ıntentions. In the research, the questionnaire technique, one of the quantitative data methods, was used. October 2021- February 2022, the questionnaire forms prepared were delivered to individuals with disabilities online due to the COVID-19 pandemic. Data were obtained from 441 disabled individuals. According to the findings, it was concluded that the perception of the restaurant atmosphere of disabled people has a positive effect on their revisit intentions. In addition, it was concluded that the gender, marital status, and age of disabled people did not constitute decisive differences in their perception of the restaurant atmosphere. In addition, it was concluded that the educational levels of disabled people, the causes of disability, the types of disabilities, the frequency of accommodation, and the provinces where the hotels they go to have decisive differences in the perception of the restaurant atmosphere. At the same time, it was revealed that disabled people have a high level of positive perception of the restaurant atmosphere on the dimensions of the seating arrangement, aesthetics, lighting, and service personnel. Finally, it concluded that there is a high level, positive and significant relationship between the sub-dimensions of the restaurant atmosphere and the the revisit intentions.