Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKani, Zeynep Gülşah
dc.contributor.authorAçıkportali, Seda
dc.date.accessioned2024-02-08T11:48:30Z
dc.date.available2024-02-08T11:48:30Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-02-21
dc.identifier.citationAçıkportalı, S. (2022) Investigating perceived language testing and assessment literacy levels of English language instructors: A suggested training syllabus. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5594
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Türkiye'nin farklı yerlerinde İngilizce hazırlık programlarında çalışan İngilizce okutmanlarının dilde ölçme ve değerlendirme eğitim düzeylerini ve eğitim ihtiyaçlarını keşfetmektir. Mezun olunan lisans programının dilde ölçme ve değerlendirme eğitim düzeylerine ve eğitim ihtiyaçlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel veri toplama ile başlayan nitel veri ile devam eden sıralı açıklayıcı desen benimsenmiştir. Öcelikle, sınıf odaklı dil ölçme ve değerlendirme, ölçmenin amaçları ve içerik ve kavramları hakkında eğitmenlerin algıladıkları eğitim düzeylerini ve ihtiyaçlarını ortaya çıkarmak için Vogt ve Tsagari (2014) tarafından geliştirilen "Öğretmen Anketi" 80 İngilizce öğretim görevlisine uygulanmıştır. Nitel aşamada ise, eğitim ihtiyaçlarını ve dilde ölçme değerlendirme uygulamalarını daha fazla araştırmak için ankete katılanlardan 8 eğitmenle yazılı görüşmeler yapılmıştır. Anket verileri SPSS versiyon 25 ile hesaplanmıştır. Ortaya çıkan en önemli bulgulardan biri, tüm öğretim elemanlarının dilde ölçme ve değerlendirme hakkında sınırlı bilgiye sahip oldukları ve tüm alanlarda çok az eğitimli oldukları görülmüştür. En fazla eğitimin dilde ölçme ve değerlendirmenin içerik ve kavramlarında ihtiyaç duyulduğu algılanmasına rağmen en çok bu alanda eğitim aldıklarını belirtmişlerdir. Öğretim görevlileri, dilde ölçme ve değerlendirmeyle ilgili daha fazla eğitime ihtiyaçları olduğundan da bahsetti. İngilizce öğretmenliği bölümü mezunu olan ve olmayan öğretim görevlilerinin algılanan eğitim seviyelerinde önemli bir fark olsa da eğitim ihtiyaçlarında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bulgular nitel verilerle de desteklenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular göz önünde bulundurularak, anket ve görüşmelerde belirlenen tüm ihtiyaçları içeren amaca hizmet edecek şekilde dilde ölçme ve değerlendirme eğitim müfredatı hazırlanmıştır. Önerilen eğitim müfredatı, İngilizce öğretim görevlilerinin ihtiyaçlarına göre şekillendiğinden hizmet içi eğitimler için yol gösterici olacaktır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to explore the perceived language testing and assessment training levels and training needs of English language instructors working in English preparatory programs in different parts of Turkey. It was aimed to investigate the effect of the program they graduated from on their training levels in and training needs for Language Testing and Assessment (LTA). A mixed-method research design was employed. A sequential explanatory design, starting with the quantitative data collection and proceeding with the qualitative data, was adopted in this research. Firstly, "Teachers' Questionnaire" by Vogt and Tsagari (2014) was administered to 80 English language instructors to reveal the perceived training levels and needs of the instructors. With respect to the qualitative phase, written interviews were conducted with 8 instructors from those who participated in the questionnaire to further investigate their training needs and LTA practices. The questionnaire data were calculated with (SPSS). All instructors had limited knowledge about LTA and found out to be little trained in all the domains of LTA. From all the domains, the most training was perceived to be needed in the contents and concepts of LTA although they stated they received the most training in this domain. The instructors mentioned the need for further training sessions about LTA. There was a significant difference in the perceived training levels of ELT and non-ELT graduate instructors, while no significant difference was found in their training needs. These findings were also supported by the qualitative data. An LTA training syllabus was prepared to serve the purpose. The training syllabus could be a guide for in-service training courses about language testing.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProgram okuryazarlığıen_US
dc.subjectCurriculum literacyen_US
dc.subjectYabancı dilen_US
dc.subjectForeign languageen_US
dc.subjectYabancı dil eğitimien_US
dc.subjectForeign language educationen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement and evaluationen_US
dc.subjectÖğretim görevlilerien_US
dc.subjectInstructorsen_US
dc.subjectİngilizceen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.subjectİngilizce dersien_US
dc.subjectEnglish lessonsen_US
dc.titleInvestigating perceived language testing and assessment literacy levels of English language instructors: A suggested training syllabusen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretim görevlilerinin algılanan dil ölçme ve değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin araştırılması: Önerilen eğitim müfredatıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorAçıkportali, Seda
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record