Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Aysun
dc.contributor.authorBilgin, Emre
dc.date.accessioned2024-02-08T09:50:41Z
dc.date.available2024-02-08T09:50:41Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-20
dc.identifier.citationBilgin, E. (2022) Pedagogical uses of Web 2.0 tools in foreign language teaching: A study to define best practices. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5581
dc.description.abstractYabancı dil eğitiminde Web 2.0 araçlarının kullanımı çeşitli olasılıklar, önemli fırsatlar ve faydalar sağlayabilir. Eğitimdeki önemli rollerini göz önünde bulundurunca, öğretmenlerin gerçek uygulamaları ve algıları bu kapsamda iyi sonuçlara ulaşmak için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle yabancı dil öğretmenlerinin eğitim için Web 2.0 araçlarının kullanımı konusunda tecrübe ve düşüncelerine ışık tutabilmek için, bu tezde karma yöntem araştırma çalışması kullanılmıştır. Amaç sadece öğretmenlerin Web 2.0 araçları ile ilgili düşüncelerini ve genel kullanımlarını aydınlatmak değil, aynı zamanda bu konuda kullandıkları en iyi uygulamaları keşfetmektir. Bu amaçla iki veri toplama yöntemi kullanılmıştır. İlk olarak, bir anket kullanılarak ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 269 yabancı dil öğretmeninden veri toplanmış ve betimsel istatistik yöntemi ile bu veriler analiz edilmiştir. İkinci olarak, Web 2.0 araçlarını öğretmenlik yaparken kullanma konusunda tecrübeli 19 yabancı dil öğretmeni ile, yeni katılımcıları eklemek için kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak, yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Birçok önemli bulgu arasında, Ki-kare bağımsızlık testi analizleri göstermiştir ki, testlerin birçoğu için, öğretmenlerin web 2.0 araçlarını kullanıp kullanmama durumları ile öğretmenlerin öğretmenlik tecrübeleri, yaş ve eğitim dereceleri gibi özellikleri arasında anlamlı olarak ilişki olmamasına rağmen, testlerin birçoğunda araçları kullanıp kullanmama durumları ile öğretmenlerin, bir Avrupa Komisyonu girişimi olan, eTwinning projelerinde ortaklık tecrübeleri durumları arasında anlamlı ilişkiler vardır. Bu bulgu, Web 2.0 araçları ile daha fazla deneyimin, eTwinning projelerine öğretmenler tarafından katılımın olumlu bir sonucu olduğu anlamına gelebilir. Anket katılımcıları arasında, öğretmenlerin %83'ü Web 2.0 araçlarının en azından bir tanesini kullanmaktadır. Öğretmenlik amaçları için en çok kullanılan araçlar "video araçları", "dosya paylaşım araçları" ve "sosyal ağlar"dır. "Sadece kişisel kullanım" amacı için en çok kullanılan araçlar "fotoğraf ve imge araçları", "metin temelli araçlar" ve "sosyal ağlar"dır. Anketin nitel verilerine göre "öğrenciler iletişim kurabilir, etkileşimde bulunabilir, katılım sağlayabilir ve iş birliği yapabilirler, böylece yabancı dili daha aktif olarak kullanabilirler" ve "dil öğrenimi bu araçlar sayesinde daha eğlenceli ve keyifli olabilir" ifadeleri web 2.0 araçları kullanmanın en önemli avantajları arasındadır. "Cihaz ve/veya internet bağlantısı eksiklikleri ve diğer altyapı/teknik problemler" araçları kullanmak için en önemli zorluklar arasındadır. Mülakat sonuçlarına göre değerlendirme, video kayıt ve düzenleme ve konuşmayı teşvik etme tecrübeli öğretmenler tarafından araçları kullanmanın genel amaçları arasındadır. Çalışmada aynı zamanda, en iyi uygulama örnekleri, en çok kullanılan Web 2.0 araçları, kullanım sıklığı, araçları kullanmanın avantajları ve zorlukları ve diğer ilgili temalar ve bulgular da raporlanarak özetlenmiştir. Diğer çıkarımların yanı sıra, eğitimde bu uygulamaları kullanarak, yabancı dil öğreniminin dört önemli unsuru olan "anlaşılır girdi", "sosyal iş birliği", "gerçek dünya ilişkilendirmesi" ve "olumlu bir öğrenme ortamı"nın (Li, 2013) sağlanıp sağlanamayacağı da raporlanarak tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe use of Web 2.0 tools may provide various possibilities, significant opportunities, and benefits in foreign language (FL) teaching. Considering their essential role in education, teachers' actual practices and perceptions are critical in achieving good results in this regard. Thus, in order shed light on FL teachers' experiences and thoughts on using Web 2.0 tools for teaching, a mixed methods research design was conducted in this study. The aim was not only to define and clarify teachers' general usage and thoughts on Web 2.0 tools but also discover the best practices they use. With this aim in mind, two data collection methods were used. Firstly, data was gathered from 269 FL teachers who work in primary, middle, and secondary schools by using a questionnaire, and analysed by utilizing descriptive statistics. Secondly, by using snowball sampling technique to add new participants, face-to-face semi-structured interviews were conducted with 19 FL teachers who had been experienced in using Web 2.0 tools for teaching. Among many highly significant findings, Chi-square test of independence analyses demonstrated that even though teachers' use or non-use of Web 2.0 tool clusters were not significantly associated with factors related to teachers' teaching experience, age, and education degree for most of the tests, use or non-use of them were significantly associated for most of the tests with teachers' partnership experience in eTwinning projects, a European Commission initiative. This finding may imply that more experience with Web 2.0 tools might be a positive effect of participation to eTwinning projects by the teachers. Among survey participants, 83% used at least one of the Web 2.0 tools for teaching. For teaching purposes, the most used tools were video tools, file sharing tools and social networks. For "only personal usage" purpose, the most used tools were photo and image tools, text-based tools, and social networks. According to qualitative data of the questionnaire, "students can communicate, interact, participate, and collaborate so that they can use the FL more actively" and "language learning can be more fun and enjoyable thanks to these tools" were among most important advantages of using Web 2.0 tools. "Lack of devices and/or internet connection or other infrastructure/technical problems" was the most repeated challenge to use the tools. According to interview results evaluation, video recording and editing, and fostering speaking were among common purposes to use the tools by experienced teachers. In the study, best practice examples, most used Web 2.0 tools, frequency of usage, advantages, and challenges of using the tools and other related themes and patterns were also reported and summarized. In addition to other implications, whether "comprehensible input", "social collaboration", "real world relation" and a "positive learning environment" as four important aspects to learn a foreign language (Li, 2013) can be provided by using these applications in education were also reported and discussed in the study.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb 2.0en_US
dc.subjectYabancı dilen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectİyi uygulamaen_US
dc.subjectK-12en_US
dc.subjectForeign languageen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectBest practiceen_US
dc.titlePedagogical uses of Web 2.0 tools in foreign language teaching: A study to define best practicesen_US
dc.title.alternativeYabancı dil öğretiminde Web 2.0 araçlarının eğitimsel kullanımı: En iyi uygulamaları tanımlayan bir çalışmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorBilgin, Emre
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record