Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, Mustafa Aydın
dc.contributor.authorDergin, Ayben
dc.date.accessioned2024-02-07T13:46:52Z
dc.date.available2024-02-07T13:46:52Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-25
dc.identifier.citationDergin, A. (2022) Eğitim fakültesi öğrencilerinin sosyal girişimcilik özellikleri ile öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5559
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Çanakkale il merkezinde bulunan ÇOMÜ Eğitim Fakültesi öğrencilerinin sosyal girişimcilik özellikleri düzeyi ile genel öz yeterlik düzeylerinin arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmış ve 2021-2022 eğitim öğretim yılında ÇOMÜ Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve kümeleme örnekleme yöntemine göre belirlenen 3. ve 4. Sınıf 336 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Aday Öğretmenlerin Sosyal Girişimcilik Özellikleri Ölçeği" (Konaklı ve Göğüş, 2013) ve "Genel Öz Yeterlik Ölçeği" (Yıldırım ve İlhan, 2010) ile ilgili alan yazından faydalanılarak hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; basit doğrusal regresyon analizi ve korelasyon analizi yöntemi, ilişkisiz (bağımsız) örneklemler t testi ve ilişkisiz örneklemler için tek yönlü ANOVA yöntemi ve demografik veriler için frekans analizi ile incelenmiştir. Araştırmada bulgularına göre; eğitim fakültesi öğrencilerinde genel öz yeterlik değişkeninin sosyal girişimcilik değişkeninin anlamlı düzeyde bir yordayıcısı olduğu ve sosyal girişimcilik ile genel öz yeterlik düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı düzeyde bir ilişki belirlenmiştir. Bulgulara bağlı olarak öğrencilerin sosyal girişimcilik ve genel öz yeterlik düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin sosyal girişimcilik puan ortalamalarının; eğitim görülen anabilim dalı/bölüm, herhangi bir işte çalışmış olma durumu, annenin kendi işine sahip olma durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin genel öz yeterlik puan ortalamalarının; cinsiyete, öğrenim görülen anabilim dalı/bölüm, akademik başarı, babanın iş sahibi olma ve girişimcilik eğitimi almış olma durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between the level of social entrepreneurship and general self-efficacy levels of ÇOMÜ Faculty of Education students in Çanakkale city center and to examine them according to some variables. The research was designed in the relational survey model and was carried out with the participation of 336 students in the 3rd and 4th grades, who were studying at ÇOMÜ Faculty of Education in the 2021-2022 academic year and were determined according to the cluster sampling method. As data collection tools in the research, a personal information form prepared by making use of the literature on the "Social Entrepreneurship Characteristics Scale of Prospective Teachers" (Konaklı & Göğüş, 2013) and "General Self-Efficacy Scale" (Yıldırım & İlhan, 2010) was used. The data obtained in the research; simple linear regression analysis and correlation analysis method, unrelated (independent) samples t-test, one-way ANOVA method for unrelated samples and frequency analysis for demographic data. According to the findings of the study; It was determined that the general self-efficacy variable was a significant predictor of the social entrepreneurship variable in education faculty students, and a positive, moderately significant relationship was found between social entrepreneurship and general self-efficacy levels. Depending on the findings, it was determined that the students' social entrepreneurship and general self-efficacy levels were high. Social entrepreneurship average score of education faculty students; It was determined that there was a significant difference according to the department/department of education, having worked in any job, and the mother's own business. General self-efficacy score averages of education faculty students; It was determined that there were significant differences according to gender, department/department of education, academic achievement, father's having a job and having received entrepreneurship education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectSosyal girişimciliken_US
dc.subjectSosyal öğrenme kuramıen_US
dc.subjectGenel öz yeterliken_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectSocial entrepreneurshipen_US
dc.subjectSocial learning theoryen_US
dc.subjectGeneral self-efficacyen_US
dc.titleEğitim fakültesi öğrencilerinin sosyal girişimcilik özellikleri ile öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Social Entrepreneurship Features and Levels of Self- Efficency of Education Faculty Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorDergin, Ayben
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record