Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Mehtap
dc.contributor.authorTaşkaya, Yahya
dc.date.accessioned2024-01-23T07:51:16Z
dc.date.available2024-01-23T07:51:16Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-02-05
dc.identifier.citationTaşkaya, Y. (2018)abancılara Türkçe dil bilgisinin öğretiminde "özel metin" kullanımı ve bu metinlerin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5338
dc.description.abstractDil bilgisi öğretimi, Türkçenin yabancılara öğretiminde dört temel becerinin (dinleme, okuma, konuşma ve yazma) yanında yer alan önemli bir bilim dalıdır. Eğitim sistemimizin benimsediği yapılandırmacı yaklaşıma göre dil bilgisi öğretimi başlı başına bir amaç değildir. Dil bilgisi bir şeyi anlamak ve bu anlamı aktarmak için kullanılmalıdır. Anlamın oluştuğu yer metinlerdir. Bu bağlamda yabancılara Türkçe dil bilgisinin öğretiminde özel metin kullanımı önemli bir yer teşkil etmektedir. Yapılan bu araştırma, karma gömülü deneysel bir çalışmadır. Bu yöntemde nicel ve nitel veriler bir arada kullanılmıştır. Nicel ve nitel veriler ayrı ayrı elde edilip çalışmanın sonunda ilişkilendirilmiştir. Araştırmanın nicel verileri SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programına göre analiz edilmiştir. Nitel verileri ise içerik analizine göre çözümlenmiştir. Çalışmanın örneklemini Moskova Devlet Sosyal Bilimler ve Ekonomi Üniversitesi Türkoloji Bölümü'nde okuyan B1 seviyesindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın problem durumu, amaç, önem, sınırlılıklar ve tanımlara yer verilmektedir. İkinci bölümde çalışmanın kuramsal çerçevesi yer almaktadır. Üçüncü bölümde çalışmanın yöntemine değinilmektedir. Dördüncü bölümde ise bulgular ve yorumlar yer almaktadır. Araştırmanın son bölümünde tartışma, sonuç ve öneriler yer almaktadır. Yabancı dil olarak Türkçe dil bilgisinin öğretiminde özel metin kullanımını ve bu metinlerin öğrenci başarısına etkisini inceleyen bu çalışma sonucunda; yabancılara Türkçe dil bilgisinin öğretiminde amaca yönelik, hızlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayacak özel metinlere ihtiyaç olduğu ve bu metinlerin dil bilgisi öğretimini kolaylaştırdığı tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Yabancılara Türkçe öğretimi, dil bilgisi öğretimi, özel metin kullanımı.en_US
dc.description.abstractTeaching of grammar is an important field of science in the Teaching of Turkish to foreigners in addition to four basic skills (listening, reading, speaking and writing). According to the constructivist approach adopted in our education system, teaching of grammar is not a stand-alone purpose. Grammar should be used to express something and convey this meaning to others. Text is space in which meaning is formed and unearthed. In this context, the study is of crucial importance for teaching Turkish grammar. The study is of "mixed-embedded experimental" character. In this method, quantitative and qualitative data are given together. Quantitative and qualitative data are obtained separately and associated together at the end of the study. The quantitative data of the study are analyzed by means of SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The qualitative data are analyzed according to content analysis. The sample of the study includes the students at B1 level having education in Moscow State University Social Sciences Department and Economy University Turkology Department. The study includes 5 parts. In the first part, the status of problem, its importance, assumptions, limitations and definitions are provided. The second part gives the conceptual context of the study. The third one deals with the methodology of the study. The fourth part is comprised of findings and comments. The final part of the study lists discussion, conclusion and recommendations. It is identified as a result of this study analyzing the use of special texts in teaching Turkish grammar to foreigner and the impact of them on student achievement that there is a need for special texts that will ensure fast and permanent learning in teaching Turkish grammar to foreigners and the use of such texts facilitates grammar teaching. Keywords: Teaching of Turkish to foreigners, teaching grammar, the use of special texts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilgisi Öğretimien_US
dc.subjectÖzel Metin Kullanımıen_US
dc.subjectYabancılara Türkçe Öğretimien_US
dc.subjectTeaching Grammaren_US
dc.subjectThe Use of Special Textsen_US
dc.subjectTeaching of Turkish to Foreignersen_US
dc.titleYabancılara Türkçe dil bilgisinin öğretiminde 'özel metin' kullanımı ve bu metinlerin öğrenci başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe use of 'Special texts' in Turkish grammar teaching to foreigners and the impact of these texts on students achievementen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorTaşkaya, Yahya
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record