Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorMestav, Burcu
dc.contributor.authorYılmaz, Menije Balyemez
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:23Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rjvvhtd0JPNuQf34GQH95fnDI-uMmq7VK6nXt5EQ_vzZ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5188
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Tarihi Alan'ı ziyaret eden turistlerin destinasyon imajının ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca tarihte önemli bir yeri olan Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alanı'nda sunulan hizmetlerin ziyaretçiler açısından önem düzeylerini belirlemek, ziyaretçilerin memnuniyetlerini ve ziyaret sonrası düşünceleri belirlenecektir. Bu sayede destinasyon imajı performansını olumlu yönde geliştirmek isteyen yerel yöneticilere ve hedef kitleye yönelik tutundurma faaliyeti yapmak isteyen işletmelere yol gösterici olmasını amaçladık. Araştırmanın evrenini, Kasım 2022 ve Aralık 2022 tarihleri arasında Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığına (Eceabat, Çanakkale, Türkiye) bağlı Tarihi Alanda bulunan; Abide, 57. Alay, Kilitbahir Kalesi, Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi ve Bigalı Atatürk Evini ziyaret eden 18 yaş ve üstü yerli ziyaretçiler oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış olup 400 kişiye uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, katılımcıların büyük bir çoğunluğunun destinasyondan genel olarak memnun kaldığı, destinasyon imajı performansı ve ziyaretçi memnuniyeti arasında güçlü bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Ayrıca ziyaretçi memnuniyeti ile geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı ve destinasyon imajı performansı ile geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı arasında da anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Şehitliklerin temizliği ve bakımı yüksek öneme ve yüksek düzeyde performansa sahip olduklarından korunması gerekenler kümesinde yer almışlardır. Bilgilendirme panoları, alanda bulunan yön tabelaları, çöp toplama hizmeti ve çevrenin temizliği ziyaretçiler açısından başarılı bulunmasına rağmen diğer destinasyonlarla yapılan karşılaştırmada performans açısından daha düşük olarak değerlendirilmişlerdir. Bu nedenle bu alanlar üzerinde daha fazla çalışma yapılarak geliştirilmesi gereken konular olarak saptanmışlardır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effect of the destination image destination image of the tourists visiting the Historic Site on visitor satisfaction and future visitor behavior. In addition, it will be determined the importance levels of the services offered historical area within the Directorate of Gallipoli Historic Site , which has an important place in history, for the visitors, the satisfaction of the visitors and their thoughts after the visit. In this way, we aimed to guide local administrators who want to improve their perception of destination image in a positively and businesses that want to make promotional activities for the target group. The population of the reserch consists of local visitors aged 18 and over who visited the Çanakkale Martyrs' Memorial, 57th Regiment Memorial, Kilitbahir Castle, Çanakkale Epic Promotion Center and Bigalı Atatürk House between November 2022 and December 2022 which are in the historical area within the Directorate of Gallipoli Historic Site (Eceabat, Çanakkale, Turkiye). Convenience sampling method was used as the sampling method and it was applied to 400 people. As a result of the study, it was observed that the majority of the participants were satisfied with the destination in general, and there was a strong relationship between destination image performance and visitor satisfaction. In addition, it has been observed that there is a significant and moderate relationship between visitor satisfaction and future visitor behavior and destination image performance and future visitor behavior. Cleaning and maintenance of war graves, as they have high importance and high level of performance, are included in the cluster that need to be protected. Although the information boards, direction signs in the area, garbage collection service and the cleaning of the environment were found to be successful, they were evaluated as lower by the visitors in terms of performance in comparison with other destinations. For this reason, these areas have been identified as subjects that need to be developed by further studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstatistiken_US
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleDestinasyon imajının ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi: Çanakkale Savaşlarının geçtiği tarihi alana gelen ziyaretçiler üzerine bir araştırma örneğien_US
dc.title.alternativeThe impact of a destination's image on visitor satisfaction and future visitor behaviour: A research proposal on visitors to the historical site of the Gallipoli campaignen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yönetim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.institutionauthorYılmaz, Menije Balyemez
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid806454en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record