Japonca öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile öğretim teknolojileri kullanımına ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bu tez çalışması, Japonca öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri (TPAB) ve öğretim teknolojilerini kullanımına yönelik tutumlarının arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu çalışmadaki araştırma modeli, araştırma sorularını cevaplamak, Japonca öğretmenlerinin TPAB ile öğretim teknolojileri kullanımına ilişkin tutumlarının arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek adına nitel araştırma deseni çerçevesinde belirlenmiştir. Araştırmada görüşme yöntemi benimsenmiş, detaylı ve uzun görüşmelerin gerçekleşmesi planlandığı için, yarı yapılandırılmış sorulardan ve iki bölümden oluşan görüşme soru formu oluşturulmuştur. Görüşme sorularının güvenirlilik ve geçerliliğinin sağlanması amacıyla, pilot test uygulaması yapılmıştır. Pilot testte katılımcılarla yapılan görüşmelere göre görüşme soruları araştırmacı tarafından tekrar düzenlenmiştir. Çalışmada örneklemin belirlenmesinde kartopu metodu kullanılmış olup, görüşme için 16 katılımcı belirlenmiştir. Mart-Nisan 2023 tarihlerinde yapılan görüşmelerden sonra, manuel olarak veri transkripsiyonu yapılmıştır. Sonrasında, içerik analizi yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Verilerin kodlanıp, temaların bulunmasının ardından, kodlar ve temalar düzenlenmiş, bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Nihai olarak, Japonca öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile öğretim teknolojileri kullanımına yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmış, bir sonraki çalışmalara katkı sunabilecek önerilerde bulunulmuştur. This thesis study examines the relationship between Japanese teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) and their attitudes toward the use of instructional technologies. The research model in this study was determined within the framework of a qualitative research design in order to answer the research questions and to determine the relationship between Japanese teachers' attitudes towards TPACK and the use of instructional technologies. In the research, the interview method was adopted, and since detailed and long interviews were planned, an interview questionnaire consisting of semi-structured questions and two parts was created. In order to ensure the reliability and validity of the interview questions, a pilot test was implemented. The interview questions were rearranged by the researcher taking into account the interviews made with the pilot test participants. In the study, snowball sampling was used to determine the sample, and 16 participants were determined for the interview. After the interviews were held in March-April 2023, data were transcribed manually. Subsequently, the data were analyzed by content analysis technique. After coding the data and finding the themes, the codes and themes were arranged, and the findings were defined and interpreted. Finally, it was concluded that there was a significant relationship between Japanese teachers' technological pedagogical content knowledge and their attitudes towards the use of instructional technologies, and suggestions that could contribute to the next studies were introduced.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShkpnzuaBEnocNz62xJzTu2pzxkwU0ABQlPnWAfCFsEmwhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5187