Türkler için orta düzey Japonca öğretiminde mangaların ders malzemesi olarak kullanımı ve uygulaması: Çevrimiçi sınıflarda aktif öğrenme yöntemi
Özet
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de Japonca eğitiminde öğretim malzemesi olarak manga kullanımının faydalarını açıklığa kavuşturmaktır. Bu amaçla, orta seviyede Japonca öğrenen Türk öğrenciler için ana öğretim malzemesi olarak manganın kullanıldığı uygulamalı bir Japonca dersi verilmiş, daha sonra öğrencilerle mülakata dayalı bir geri bildirim anketi yürütülmüş ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Anket sonuçları, manga kullanılarak gerçekleştirilen Japonca dil eğitiminin, öğrenenler tarafından olumlu karşılandığını, onları Japonca öğrenmeye teşvik ettiğini ve bu yöntemin onların dil becerilerini geliştirmede etkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, manganın öğretim malzemesi olarak kullanılmasının öğrencilerin mangaya yönelik olumsuz değer yargılarını değiştirebileceğini göstermiştir. Sonuç olarak bu çalışma, Türkiye'de Japonca eğitiminde manganın yararını ortaya koyan ilk araştırma olmuş ve Japonca eğitimini teşvik etmek için mangayı destekleyen yöntem ve malzemelerin geliştirilmesine yönelik akademik uygulamaların devam etmesi gerektiğini ortaya koymuştur. The aim of this study is to clarify the benefits of using manga as a teaching material in Japanese language education in Turkey. For this purpose, an applied Japanese lesson using manga as the main teaching material was given to Turkish students learning Japanese at the intermediate level, and then an interview-based feedback survey was conducted with the students, and the data obtained were analyzed. The results of the questionnaire revealed that Japanese language instruction using manga was positively received by the learners, encouraged them to learn Japanese, and was effective in improving their language skills. It also showed that using manga as a teaching material can change students' negative value judgments towards manga. In conclusion, this study is the first research in Turkey to demonstrate the usefulness of manga in Japanese language education and suggests that academic practices should continue to develop methods and materials that support manga in order to promote Japanese language education.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTNa6XsamLdefHEyiHHEUv6gCZCvIYJo7HmA4rM-mqPzFhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5186