dc.contributor.advisor | Köksal, Dinçay | |
dc.contributor.author | Şahin, Sezen Balaban | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:22Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxFFNUclnHMMRK3NBq_F80ygVUrUUzonpKPi8d4lzTZ8U | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5184 | |
dc.description.abstract | Dinleme becerisi yabancı bir dilin öğretimi ya da öğrenimi sırasında dört dil becerisinin içinde en önemli ya da en zorlayıcı dil becerisi olarak kabul edilebilir (Cheung, 2010) . Bu fikir ile alakalı olarak, bu araştırma, dinleme öğretimindeki üstbiliş açısından İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenler üzerinde farkındalık yaratmayı hedeflemiştir. Böylelikle, çalışmada katılımcı olarak yer alan, İngilizce'yi üniversite hazırlık programlarında yabancı dil olarak öğreten 16 öğretim görevlisi stratejik dinleme üzerine bir eğitime tabi tutulmuştur. Bu amaçla, katılımcı İngilizce öğretmenleri altı farklı dinleme aktivitesi aracılığı ile altı farklı stratejik dinleme eğitimi almışlardır. Buna ek olarak, her uygulama oturumu öncesinde katılımcılara video izletimi ile üstbilişsel dinleme farkındalığı oturumları sağlanmış, ve sonrasında katılımcıların dinleme üzerine bir tartışmaya dahil olmaları beklenmiştir. Veri toplama araçları çalışma öncesinde uygulanan SWOT analizi ile yapılan bir ihtiyaç analizi, eğitim öncesi ve sonrasında yazılan yansıtma yazıları, araştırmacı tarafından uygulama esnasında alınan tartışma notları ve uygulama öncesi ve sonrasında uygulanan üst bilişsel dinleme farkındalığı ölçeğidir (Vandergrift et al., 2006). Sonuç olarak, katılımcılar, dinlemeyi aktif bir beceriye dönüştüren yeni dijital dinleme platform ve araçlarıyla tanışmanın yanı sıra, yapılan altı uygulama süresince kendi dinleme süreçlerini hem bir öğretmen hem de bir öğrenci perspektifinden değerlendirmiş ve uygulamalarda bu şekilde performans göstermiştir. Katılımcıların veri toplama araçlarına verdikleri yanıtlar kendilerinin üst bilişsel dinleme farkındalığında ilerleme gösterdiklerine dair bulgulara işaret etmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Listening skill could be considered as the most substantial or challenging of four language skills whilst the learning and teaching of a foreign language (Cheung, 2010). With reference to this notion, this research study aimed at constituting an awareness on EFL teachers in terms of their metacognition in listening instruction. In this manner, as participants, sixteen EFL teachers at preparatory program of a state university were exposed to a training on strategic listening. To this end, they were provided with six discrete listening strategy training sessions through six distinct while-listening activities. Additionally, a metacognitive listening awareness session through videos was executed prior to each treatment session and participants were required to involve in a discussion on listening. Data collection tools were identified as a needs assessment through a SWOT analysis before the study, written reflections before and after treatment, discussion notes by the researcher during treatment and metacognitive awareness in listening questionnaire by Vandergrift et al. (2006) which was applied prior to and subsequent to data collection. As a consequence, participants evaluated their listening process and performed in all six training sessions from both a student and a teacher's perspective in addition to meeting new digital listening platforms and tools to transform listening into an active skill. Participants' responses to all data collection instruments specified findings which designated that there has been an improvement in their perceived metacognitive awareness in listening. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The impact of self-regulated learning strategy training on EFL instructors' metacognitive awareness | en_US |
dc.title.alternative | Öz-düzenlemeli öğrenme aracılığıyla uygulanan dinleme becerisi farkındalığı eğitiminin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretim görevlilerinin üst-bilişsel dinleme farkındalıkları üzerindeki etkisi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 103 | en_US |
dc.institutionauthor | Şahin, Sezen Balaban | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 784406 | en_US |