dc.contributor.advisor | Cesur, Kürşat | |
dc.contributor.author | Ayas, Hande Gül | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:22Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTNvlvActxgc2R21jZpCmO11ilQHwPVNZP9NO3KXYYTVF | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5183 | |
dc.description.abstract | Çalışma, başarılı bir dil eğitimi için İngilizce öğretmenlerinin mesleki yaşamlarında yaptıkları yaygın hatalara ve bu yaygın hatalara yönelik olası çözümlere odaklanmaktadır. Araştırma verilerini çevrimiçi olarak toplamak için Google Forms kullanıldı. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiş ve nitel bir çalışma yapılmıştır. Çalışmaya devlet okullarında görev yapan 100 İngilizce öğretmeni dâhil edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, İngilizce öğretmenlerinin yaptığı en yaygın hata yanlış telaffuzdur İngilizce öğretmenleri tarafından yapılan hataların çoğu akademik eksikliklerle bağlantılıydı. Akademik eksikliklerden sonra İngilizce öğretmenlerinin en sık yaptığı ikinci hatanın kötü yönetim olduğu keşfedildi. Özellikle, ikinci en yaygın hata biçimi, zayıf sınıf yönetimi becerileriyle bağlantılıydı. Öğretim sürecinde uygun olmayan öğretim stratejilerinin kullanılması en sık yapılan üçüncü hata olarak bulunmuştur. Katılımcıların bu ortak hatalara önerdiği çözüm ise kendini mesleki anlamda geliştirmek ve daha çok pratik yapmak olmuştur. Özellikle mesleğin ilk yıllarında adaylık eğitimleri sırasında yapılan hataları azaltmak için deneyimli öğretmen ve yöneticilerin tavsiyelerine uymaları ve kişisel gelişimleri için çeşitli hizmet içi eğitimlere katılmaları uygun olacaktır. Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin en sık yaptığı hataları ele almaktadır ve çalışmanın dil öğretiminde bu hataların tekrarlanmasını önlemek için olası çözümlere ışık tutarak ilgili literatürdeki boşluğu doldurmaya yardımcı olması beklenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The study focuses on the common mistakes that EFL teachers commit in their professional lives, as well as possible solutions to these mistakes for successful language education. Google Forms was used to collect research data online. The data was analyzed using content analysis and a qualitative study was conducted. The study included 100 English teachers from public schools. According to the research findings, the most common mistake made by EFL teachers was mispronunciation. Most mistakes made by English teachers were connected to academic shortcomings. It has been discovered that the second most frequent mistake made by English teachers, after academic shortcomings, was poor administration. Particularly, the second most frequent form of mistake was linked to poor classroom management abilities. The use of inappropriate teaching strategies in the teaching process was discovered to be the third most common mistake. The participants' solutions for avoiding these common mistakes were to develop professionally and to practice more. Experienced teachers and managers should heed their suggestions and take part in numerous in-service trainings for their personal development, especially in the early years of the profession to reduce the mistakes committed during the candidacy training. This study addresses common mistakes made by EFL teachers and is expected to help fill a gap in the relevant literature by shedding light on potential solutions for preventing these mistakes from being repeated in language teaching. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Common mistakes made by EFL teachers and their suggested solutions | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenleri tarafından yapılan yaygın hatalar ve çözüm önerileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 110 | en_US |
dc.institutionauthor | Ayas, Hande Gül | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 813019 | en_US |