dc.contributor.advisor | Cesur, Kürşat | |
dc.contributor.author | Artun, Gülçin Civan | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:22Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTFYPwwiLsyaQ50KIwC74fVY_767phQ9LYNYT3o9mAO45 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5182 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma MEB tarafından basılan ve şu anda devlet okullarında kullanılan ortaokul Yabancı Dil ders kitaplarındaki ekopedagojik içeriği araştırmaktadır. Seçilen dört kitaptaki yazılı ve işitsel içerik, Gaard (2008) tarafından çocukların çevre literatürünün ekopedagojisi için sunulan altı kriter (sosyal ve doğal çevre hakkında öğretim, sosyal ve doğal çevrede öğretim, sosyal ve doğal çevre aracılığıyla öğretim, sürdürülebilirlik bağlantılarını öğretim, aciliyet ve praksis) ışığında nitel içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları 7. sınıf ders kitabının en fazla ekopedagogik etkinlik içeren ders kitabı olduğunu gösterirken 5. sınıf ders kitabının ise en az ekopedagogik etkinlik içeren ders kitabı olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca dört kitabın etkinliklerinde yer alan altı kriterin dağılımının büyük farklılıklar gösterdiği ortaya çıkmıştır. Etkinliklerde en çok sağlanan ölçütün "sosyal ve doğal çevre hakkında öğretim" olduğu görülmüştür. Bu nedenle çalışma, etkinliklerde diğer ekopedagojik gerekliliklerin nasıl karşılanacağına dair önerilerde bulunmakta ve diğer sınıf seviyelerinde de daha fazla araştırma yapılması çağrısında bulunmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This study investigates ecopedagogical content in middle school EFL coursebooks published by the Turkish Ministry of National Education and currently being used in public schools. The written and auditory content in four selected coursebooks were analysed in the light of six criteria (teaching about the social and natural environment, teaching in the social and natural environment, teaching through the social and natural environment, teaching the connections of sustainability, urgency and praxis) put forward by Gaard (2008) for ecopedagogy of children's environmental literature by employing qualitative content analysis. The results of the study demonstrated that the 7 th grade coursebook is the book with the highest number of ecopedagogical activities, while the 5 th grade coursebook has the lowest number. It was also revealed that the distribution of the six criteria in the activities of the four books varies greatly. The most fulfilled criterion in the activities was "teaching about the social and natural environment". Hence, the study makes recommendations on how to meet other ecopedagogical requirements in the activities and calls for further research on other grade levels as well. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ecopedagogical analysis of middle school EFL coursebooks published by the Turkish Ministry of National Education | en_US |
dc.title.alternative | Milli Eğitim Bakanlığı tarafından basılan ortaokul İngilizce ders kitaplarının ekopedagojik analizi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 107 | en_US |
dc.institutionauthor | Artun, Gülçin Civan | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 813020 | en_US |