Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorCesur, Kürşat
dc.contributor.authorArtun, Gülçin Civan
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:22Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTFYPwwiLsyaQ50KIwC74fVY_767phQ9LYNYT3o9mAO45
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5182
dc.description.abstractBu çalışma MEB tarafından basılan ve şu anda devlet okullarında kullanılan ortaokul Yabancı Dil ders kitaplarındaki ekopedagojik içeriği araştırmaktadır. Seçilen dört kitaptaki yazılı ve işitsel içerik, Gaard (2008) tarafından çocukların çevre literatürünün ekopedagojisi için sunulan altı kriter (sosyal ve doğal çevre hakkında öğretim, sosyal ve doğal çevrede öğretim, sosyal ve doğal çevre aracılığıyla öğretim, sürdürülebilirlik bağlantılarını öğretim, aciliyet ve praksis) ışığında nitel içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları 7. sınıf ders kitabının en fazla ekopedagogik etkinlik içeren ders kitabı olduğunu gösterirken 5. sınıf ders kitabının ise en az ekopedagogik etkinlik içeren ders kitabı olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca dört kitabın etkinliklerinde yer alan altı kriterin dağılımının büyük farklılıklar gösterdiği ortaya çıkmıştır. Etkinliklerde en çok sağlanan ölçütün "sosyal ve doğal çevre hakkında öğretim" olduğu görülmüştür. Bu nedenle çalışma, etkinliklerde diğer ekopedagojik gerekliliklerin nasıl karşılanacağına dair önerilerde bulunmakta ve diğer sınıf seviyelerinde de daha fazla araştırma yapılması çağrısında bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study investigates ecopedagogical content in middle school EFL coursebooks published by the Turkish Ministry of National Education and currently being used in public schools. The written and auditory content in four selected coursebooks were analysed in the light of six criteria (teaching about the social and natural environment, teaching in the social and natural environment, teaching through the social and natural environment, teaching the connections of sustainability, urgency and praxis) put forward by Gaard (2008) for ecopedagogy of children's environmental literature by employing qualitative content analysis. The results of the study demonstrated that the 7 th grade coursebook is the book with the highest number of ecopedagogical activities, while the 5 th grade coursebook has the lowest number. It was also revealed that the distribution of the six criteria in the activities of the four books varies greatly. The most fulfilled criterion in the activities was "teaching about the social and natural environment". Hence, the study makes recommendations on how to meet other ecopedagogical requirements in the activities and calls for further research on other grade levels as well.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEcopedagogical analysis of middle school EFL coursebooks published by the Turkish Ministry of National Educationen_US
dc.title.alternativeMilli Eğitim Bakanlığı tarafından basılan ortaokul İngilizce ders kitaplarının ekopedagojik analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.institutionauthorArtun, Gülçin Civan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid813020en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record