An investigation of EFL learners' intercultural communicative competence in a blended learning environment
Abstract
Dil öğretimindeki en önemli değişimlerden biri, kültürün temel bir unsur olarak kabul edilmesidir. Bu kapsamda, kültürlerarası iletişim yeterliklerini geliştirmek, yabancı dil öğretiminin ortak amacıdır. Öğrencilerin İngilizce dilini kullanarak kültürler arası iletişim kurma konusunda sınırlı fırsatları vardır. Bu endişeleri göz önünde bulunduran bu çalışmanın birkaç amacı vardır. İlk olarak, kültürlerarası öğretimin yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik düzeyleri üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçladık. İkinci olarak, geleneksel ortamlar ile harmanlanmış ortamlar arasında bir fark olup olmadığını araştırmayı amaçladık. Üçüncüsü, yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin teknolojik araçların kültürlerarası amaçlarla kullanımına ilişkin algılarına ışık tutmayı amaçladık. Ana çalışma, aşağıdaki aşamalardan oluşmaktadır. (1) Ana çalışmanın pilot uygulaması, (2) ön test olarak ICAN, ICAW ve ISS'nin uygulanması, (3) harmanlanmış kültürlerarası öğretimin uygulanması, (4) son test olarak ICAN, ICAW ve ISS'nin uygulanması ve (5) görüşmeler. İlk bulgu, dikkatle planlanmış sınıf içi kültürlerarası öğretimin, yabancı dil olarak İngilizce öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerini düşürme açısından olumlu bir etkiye sahip olduğudur. İkinci bulgu, kültürlerarası öğretimin yabancı dil olarak İngilizce öğreten adaylarının kültürlerarası farkındalık düzeylerini olumlu yönde etkilediğidir. Üçüncü bulgu, kültürlerarası öğretimin İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerini olumlu yönde etkilemesidir. Son bulgu ise, harmanlanmış etkinliklerin kültürlerarası amaçlarla kullanılmasına ilişkin algı ve görüşlerin genel olarak olumlu olduğu yönündedir. One of the most significant shifts in language teaching is the acceptance of culture as an essential element. Within this scope, promoting intercultural communicative competence (ICC) has become a common objective of foreign language teaching. Learners have limited opportunities in terms of communicating interculturally using the English language. By bearing these concerns in mind, the study has several objectives. First, we aimed to investigate the effects of intercultural instruction on the intercultural communicative competence levels of EFL learners. Second, we aimed to explore whether there is a difference between traditional environments and blended environments. Third, we aimed to shed light on the perceptions of EFL learners regarding the use of technological tools for intercultural purposes. The main study consists of the following stages. (1) Piloting of the main study, (2) administration of ICAN, ICAW, and ISS as the pretest, (3) implementation of the blended intercultural instruction, (4) administration of ICAN, ICAW, and ISS as the posttest, and (5) conducting interviews. The first finding was that the carefully planned in-class intercultural instruction had a positive effect in terms of decreasing the anxiety levels of EFL learners. The second finding was that intercultural instruction positively affected the intercultural awareness levels of EFL learners. The third finding was that intercultural instruction positively affects the intercultural sensitivity levels of EFL learners. The final finding was that the perceptions and opinions regarding the use of blended activities for intercultural purposes were generally positive.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxL1wBVB7fmMpvXCYS0dNk0gbsS1SqZCENI8gSLm4Dxnahttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5181