Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorRazı, Salim
dc.contributor.advisorHan, Turgay
dc.contributor.authorTazegül, Assiye Burgucu
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:22Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUTfOzFPOxyizxyzHlBHlbSj35NmmI8xWL_RXBok0gGvJ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5180
dc.description.abstractYabancı dil olarak İngilizce yazma becerilerinin öğretimine teknoloji entegrasyonu son zamanlarda giderek yaygınlaşmış ve sıklıkla kullanılır hale gelmiştir. Bilişim teknolojilerinin yazılı iletişime sağladığı bir çok kolaylık vardır. Özellikle yaklaşık yirmi yıldır kullanılan web 2.0 araçları, öğrencilerin İngilizce yazı yazmasını teşvik eden içeriklere ve özelliklere sahiptirler. Teknoloji aracılı bu iletişim araçları öğrencilerin kendilerini rahat hissetmediği bireysel bir yazma ortamına odaklanmak yerine, ortak hedeflere ulaşmak için onlara işbirlikçi yazma fırsatı veren alternatif ortamlar geliştirmiştir. Bu çalışma, işbirlikçi yazma ve web 2.0 araçlarının faydalarını göz önünde bulundurarak küçük gruplar içinde teknoloji destekli işbirlikçi yazma ve grup içi geri bildirimlerinin öğrencilerin İngilizce yazı yazma becerilerini geliştirmeleri için farklı bir ortam sağlamayı amaçlamıştır. Wiki, bu çalışmada yazma becerilerini geliştirmek için seçilmiş çevrimiçi bir web 2.0 aracıdır. Araştırmada wiki tabanlı işbirlikçi yazma modeli (deney grubu), geleneksel yöntemli işbirlikçi yazma modeli (kontrol grubu) ile eş zamanlı takip eden uygulamalarla karşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin bu yazma ortamlarına ve akran geri bildirimine karşı algıları da incelenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, nicel ve nitel verilerin bir arada olduğu karma araştırma deseni kullanılmıştır. Nicel araştırma kapsamında, yarı deneysel desen olan ön test son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 17'si deney grubu, 23'ü kontrol grubundan olmak üzere 40 ileri düzey İngilizce dil seviyesine sahip 10. sınıf lise öğrencileridir. Çalışma özel bir lisede gerçekleştirilmiş, 10/B sınıfı kontrol, 10/C sınıfı deney grubu olarak belirlenmiştir. Bu öğrenciler hedef dilde yazma becerilerini geliştirmek için tasarlanmış iki ayrı işbirlikçi yazma modelinin kullanıldığı sınıflarda (wiki tabanlı işbirlikçi yazma sınıfı ve geleneksel yöntem kullanılarak işbirlikçi yazma sınıfı) 10 hafta süren çalışmalarda yer almıştır. Verileri toplamadan önce araştırmacı tarafından deney grubu öğrencilerine wiki kullanım rehberi semineri düzenlenmiştir. Nicel veriler, her iki grup için ön test ve son test şeklinde ikişer adet bireysel yazılan makalelerin iki ayrı puanlayıcı tarafından 10 puanlık analitik rubrikle değerlendirilmesi ile toplanmıştır. Nitel veriler öğrencilerin her iki uygulamaya yönelik algılarını öğrenebilmek için anketler ve ikili görüşmeler ile yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde, SPSS programı kullanılmıştır. Analizlerde paired sample t-test ve ANCOVA kullanılmıştır. Analizler sonucunda ulaşılan bulgulara göre deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuca göre wiki tabanlı işbirliğine dayalı yazmanın İngilizce yazma sınıflarında alternatif bir yöntem olarak kullanılabileceğini ortaya koymuştur. Deney grubu öğrencileri, wiki tabanlı işbirliğine dayalı uygulama ile birlikte yazma becerilerinde önemli bir gelişme göstermiştir. Ayrıca, nitel verilerin bulguları teknolojiyi kullanmak, birlikte üretmek, geri dönütler almak ve vermek, yazma becerilerine yönelik algılarının olumlu yönde artığını ortaya koymuştur. Kontrol grubu öğrencilerinin de İngilizce yazma becerilerinde gelişmeler fark edilmiş ve bireysel yazmaktansa işbirlikçi yazma uygulamsına karşı yüksek oranda olumlu bir algı geliştirmişlerdir. Araştırma kapsamında ulaşılan sonuçlardan hareketle, İngilizce öğretmenlerinin yazma derslerinde çevrimiçi imkanlar dahilinde wiki tabanlı işbirlikçi yazma uygulamasından ya da geleneksel yöntem kullanılarak işbirlikçi yazma uygulamasından faydalanmaları önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractTechnology integration into teaching English writing skills as a foreign language has recently become increasingly widespread and frequently used. There are many conveniences that information technologies provide to written communication. The web 2.0 tools, especially used for nearly twenty years, have content and features that encourage students to write in English. Instead of focusing on an individual writing environment where students are not comfortable with, these technology-driven communication tools have developed alternative environments that give them the opportunity to collaborate to achieve common goals. This study aims to investigate whether technology-supported collaborative writing model provides students with the opportunity to practice/ enhance their English writing skills and enables a different and alternative environment for students. The study also aims to clarify students' perceptions of two models of collaborative writing and peer-feedback and also it discovers how students perceive wiki. Wiki is an online web 2.0 tool selected to improve writing skills in this study. For the purpose of the research, a mixed-methods research design, which includes quantitative and qualitative data together, was used. In the context of quantitative research, it was utilised from the control group pattern which is quasi-experimental and whose pre-test and post-test is matched. There are 40, 10th grade, English advanced-level high school students; 17 students for experimental groups, 23 students control groups. The study was conducted in a private high school, 10/B class control group, 10/C class experiment group. These students took part in 10-week studies in the classes in which two separate collaborative writing interventions are used to improve writing skills in the target language (the "wiki-based collaborative writing" class and the "collaborative writing using traditional-based method" class). Before collecting the data, a wiki instruction guide seminar was organized by the researcher to the experimental group students. Quantitative data is collected by two individual scoring essays (pre-test and post-test) for both groups and the essays were evaluated by two raters by using 10-point analytic scoring rubric. Qualitative data was collected via questionnaires and interviews to learn students' perceptions of both interventions. The SPSS program was used to analyze quantitative data. Paired sample t-test and ANCOVA were used to at the analysis. The analysis results showed that there was a significant difference on behalf of the experiment group. In terms of findings attained in consequence of the analysis, wiki-based collaborative writing could be used as an alternative method in English writing classes. The experimental group students made a significant improvement in their writing skills with a collaborative practice based on wiki. In addition, the findings of qualitative data indicated that their perceptions of writing skills improved in a positive way to use technology, to study collaboratively, and to receive and provide feedback to each other. The control group students also noticed improvements in their English writing skills and enhanced a highly positive perception of collaborative writing practice rather than individual writing. As a matter of recent research, it is highly recommended that English teachers can make use of wiki-based collaborative writing within the online possibilities of writing class or traditional-based method of collaborative writing rather than individual writing in their writing class.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWiki effect on developing EFL writing skills among Turkish adolescentsen_US
dc.title.alternativeTürk lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce yazmabecerilerinin geliştirilmesinde wiki etkisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.institutionauthorTazegül, Assiye Burgucu
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775919en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record