Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Dinçay
dc.contributor.advisorBaturay, Meltem Huri
dc.contributor.authorKartal, Meral Yavuz
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:21Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShiuEZAUQMc7lXTU8t2m5NQClnF1fUz-Y0hcUTc6Rfo0S
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5177
dc.description.abstractYabancı dil öğreniminde teknoloji kullanımı çeşitli olasılıklar, önemli fırsatlar ve ciddi faydalar sağlayabilir. Özellikle z kuşağının teknolojinin içine doğmuş ve teknoloji ile büyümüş bir kuşak olduğu göz önünde bulundurulduğunda, z kuşağı mensubu öğrencilerin İngilizce öğreniminde teknoloji kullanım niyetlerini anlamaya çalışmak ve bu niyetleri etkileyebilecek değişkenlerin neler olabileceğini bulmak kritik öneme sahiptir. Bu nedenler z kuşağı olan yabancı diller yüksek okulu hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğreniminde teknoloji kullanım niyetlerinin neler olduğunu anlamak ve teknoloji kullanım kaygısı, teknoloji erişimi, teknoloji kullanımına yönelik tutumlar ve dijital okuryazarlık yetisi gibi değişkenlerin bu niyetler üzerinde bir yordayıcı etkisi olup olmadığını anlamak için bu tezde karma yöntem araştırma çalışması kullanılmıştır. Bu amaçla iki veri toplama yöntemi kullanılmıştır. İlk olarak Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda okuyan 310 hazırlık sınıfı öğrencisine anket uygulaması yöntemiyle veri toplanmış olup bu veriler betimsel istatistik yöntemiyle analiz edilmiştir. İkinci olarak yine hazırlık sınıfı öğrencilerin beşi ile yarı yapılandırılmış bireysel online görüşme yapılmış ve diğer beşi ile de yüz yüze odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçları z kuşağı öğrencilerinin İngilizce öğrenirken teknoloji kullanım niyetlenin oldukça yüksek olduğunu ortaya çıkartmıştır ve İngilizce öğreniminde teknoloji kullanımın üretkenliği ve verimi artırdığını belirtmişlerdir. Benzer şekilde teknoloji kullanımını tercih değil hayatın doğal akışı içindeki ayrılmaz bir bütünü olarak tanımlamışlardır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının olumlu ve yüksek olduğu, kaygılarının düşük olduğu, dijital okuryazarlık becerilerinin yüksek olduğu ve teknoloji erişimlerinin de yüksek olduğunu ortaya çıkarmıştır. Teknoloji kullanma niyetlerinin belirleyicileri olarak dijital okuryazarlık ve İngiliz dili öğrenmede teknoloji kullanma tutumunun pozitif yönde yordayıcı olduklarının ve ciddi bir etki düzeylerinin mevcut olduğu anlaşılmaktadır. Teknoloji kaygısının da negatif yönde yordayıcı olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca, dil öğrenirken haftalık laptop/desktop PC kullanma süresi de teknoloji kullanma niyeti üzerinde pozitif yönde yordayıcıdır.en_US
dc.description.abstractThe use of technology in foreign language learning can provide a variety of possibilities, significant opportunities and significant benefits. Considering that the generation z is a generation born into technology and grew up with technology, it is critical to try to understand the technology use intentions of the z generation students in learning English and to find out what variables might affect these intentions. For these reasons, in this dissertation, a mixed method research study was used in order to understand what the technology use intentions of foreign language high school preparatory class students, while English learning, and to investigate whether variables such as technology use anxiety, technology access, attitudes towards technology use and digital literacy level are a predictor of these intentions. For this purpose, two data collection methods were used. First of all, data were collected from 310 preparatory class students studying at the Foreign Languages School of Canakkale Onsekiz Mart University, and these data were analyzed with the descriptive statistical method. Secondly, semi-structured individual online interviews were conducted with five of the preparatory class students, and a face-to-face focus group interview was conducted with the other five. The results of the study revealed that the z generation students' intention to use technology while learning English is quite high and they stated that using technology in English learning increases productivity and efficiency. Similarly, they defined the use of technology not as a choice but as an integral part of the natural flow of life. According to the results of the study, it has been revealed that students' attitudes towards technology use are positive and high, their anxiety is low, their digital literacy levels are high and their technology access is high. It is understood that digital literacy and the attitude of using technology in English language learning are positive predictors of technology use intentions. It is also understood that technology anxiety is also a negative predictor. In addition, weekly laptop/desktop PC usage time while learning a language is also a positive predictor of technology use intetions.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA prediction of intention to use technology in learning englishen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğreniminde teknololoji kullanma niyetleri üzerine yordama araştırmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.institutionauthorKartal, Meral Yavuz
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid829101en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record