Kültürlerarası iş ortamında yaşanan kültürel ve dilsel zorlukların Japonca lisans programı öğrencileri mezunları ve öğretmenleri açısından incelenmesi
Özet
Bu çalışma Japonca Lisans Programı mezunlarının Japonlarla iş hayatında karşılaştığı kültürel ve dilsel zorlukları tespit etmek ve mevcut öğrenci ve öğretim elemanlarının bu zorluklara karşı farkındalık durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma yarı yapılandırılmış bir araştırma desenine sahip olup veriler öğrenci-mezun-öğretmenlerden oluşan 3 katılımcı grubu ile ''Görüşme'' yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Katılımcılar toplam 27 kişiden oluşmaktadır. Görüşmelerin tamamı Skype ve Zoom platformları üzerinden online olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, mezunların yaşadığı dilsel ve kültürel zorlukların nedeninin genel olarak kişisel nedenlere ve kültürel farklılığa bağlı olduğu, zorluk yaşamama nedeni olarak ise müfredat kapsamı/sınırlılığı olduğu tespit edilmiştir. This study was carried out in order to determine the cultural and linguistic difficulties faced by Japanese Undergraduate Program graduates in business life with Japanese and to reveal the awareness of current students and instructors against these difficulties. The study has a semi-structured research design and the data were collected using the "Interview" method with 3 participant groups consisting of students, graduates and teachers. Participants consist of 27 people in total. All interviews were conducted online via Skype and Zoom platforms. Content analysis method was used in the analysis of the study data. As a result of the analysis, it has been determined that the reason for the linguistic and cultural difficulties experienced by the graduates is generally due to personal reasons and cultural differences, and the reason for not experiencing difficulties is school education.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShgBSeYIhBUVGoCwueHkEnB2LPxslYhu-tG9aJ5bk7kQrhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5175